Keskkonnaamet korraldas 26. oktoobril 2016 Tartus Dorpati konverentsikeskuses konverentsi „Keskkonnahariduse väljakutsed muutuvas maailmas“, mille fookus oli Z-generatsiooni õpetamisel.
Konverentsil arutleti, millised on keskkonnahariduse väljakutsed kiiresti muutuvas maailmas ning kuidas tuleks õpetada erinevaid põlvkondi, et õpetatust ka reaalses elus kasu oleks. Oma arvamust said avaldada ka noored, Z-generatsiooni kuuluvad keskkonnahuvilised, andes tagasisidet, milliseid õppemeetodeid nemad eelistavad ja mis on neile teadmiste omandamisel oluline.
Z-generatsiooniks peetakse 1997. aastal ning hiljem sündinud noori, keda eristab eelmistest põlvkondadest suurem eneseteadlikkus ning soov olla osa suurest ökosüsteemist ja seda ka ise parandada ning täiustada. Z-generatsiooni esindajad saavad kiiremini täiskasvanuks kui eelnevad põlvkonnad ning nad eelistavad traditsioonilistele lapsepõlve mängudele ja õppevahenditele elektroonilisi vidinaid (nutitelefone, tahvelarvuteid ja arvuteid).
Tartu Ülikooli Haridusuuenduskeskuse juhataja Anzori Barkalaja jagas konverentsil soovitusi, kuidas õpetada Z-generatsiooni kuuluvaid noori ning millega pälvida ja hoida nende tähelepanu.
Konverentsil oli võimalik tutvuda ka keskkonnahariduslike õppevahendite ja -kirjanduse pakkumistega ning vahetada kogemusi teiste kolleegidega.
Keskkonnahariduse konverents „Keskkonnahariduse väljakutsed muutuvas maailmas“ päevakava