Õppematerjalid

Mättakujulised meeltekohvrid on looduse vahendamise komplekt metsa-, raba- ja rannikukoosluste tutvustamiseks lastele ning täiskasvanutele.

Koolituse „Soomaastikud ja kestliku arengu haridus“ materjalide kogumik, mis keskendub Eesti soomaastike rollile meie looduses, inimtegevuse mõjule, soode taastamise vajalikkusele ja soo uurimisega seotud vahenditele.

Õppeprogrammid

Õppeprogrammi eesmärk on anda ülevaade palu- ja rabametsade elustikust, eeskätt  sammaldest, nende ehitusest ja mitmekesisusest. Õpilased saavad teada, mille poolest erinevad samblad kõrgematest taimedest ja samblikest.

Programmis tutvuvad õpilased raba kui elukeskkonnaga ja õpivad tundma sealseid liike, nende kohastumusi ning omavahelisi seoseid. Programm avardab õpilaste silmaringi, arendab taju ja oskust märgata rabakoosluse eripära.

Programm toimub loodusrajal, kus on taristu (laudtee jm) soo läbimiseks võimalikult turvaliselt ja loodust tallamisega kahjustamata. Enamasti toimuvad Tartu loodusmaja juhendatud programmid Alam-Pedjal Selli-Sillaotsa õpperajal või Valgesoo, Meenikunno, Saare järve radadel.

Loodusõpperajal näeb kuivendatud metsastunud raba ja taas-soostuvaid rabaalasid; allikaid, kraave ja noort Pääsküla jõge; sügisel marju ja seeni, kevadel õitsvat rabataimestikku; palju kobraste ja musträhnide tegevusjälgi ning mitmeid väiksemaid rabaelanikke.

Muuseumitunnis tutvume Eesti soode tekkeloo, arengu ja muutustega. Otsime vastuseid erinevatele küsimustele, näiteks, kas soost võib saada raba, kas laugas ja älves on põhjatud ning kui kiiresti tekib turvas. 

Õppeprogrammi eesmärk on anda ülevaade palu- ja rabametsade elustikust, eeskätt sammaldest, nende ehitusest ja mitmekesisusest. Õpilased saavad teada, mille poolest erinevad samblad kõrgematest taimedest ja samblikest.

Õppeprogrammi eesmärk on anda ülevaade sammalde olemusest, ehitusest ja bioloogiast. Õpilased saavad teada, mille poolest samblad ja samblikud üksteisest erinevad. Õpilased õpivad tundma ja eristama kõige enam levinud samblaliike palu- ja rabametsades.

Õpilased saavad ülesande ja lähevad kahekaupa Pääsküla raba tähistatud rajale. Rajal otsivad nad isiklike nutitelefonide abil õiget teed, kontrollpunkte, õigeid vastuseid ja vastavad ka oma telefonis.