Õppeprogrammid
Programmis tutvuvad õpilased raba kui elukeskkonnaga ja õpivad tundma sealseid liike, nende kohastumusi ning omavahelisi seoseid. Programm avardab õpilaste silmaringi, arendab taju ja oskust märgata rabakoosluse eripära.
Programm toimub Mukre rabas, kus lapsed tutvuvad raba kujunemise, elustiku, rahvapärimuse ja turba tootmisest tulevate ohtudega keskkonnale. 2-liikmelised võistkonnad lähevad õpperajale, kus leiavad nutitelefoni abil küsimusi, ülesandeid, vastavad neile telefonis.
Programm algab päeva tutvustusega ja rabas ohutu liikumise reeglite läbiarutamisega. Edasi jagunevad õpilased paarideks ja juhendaja jagab igale paarile töölehe ja piltmääraja. Seejärel otsivad õpilased loodusest määrajas märgitud taimi.
Tutvustada lasteaialastele metsa ja raba ning õpetada neid seal liikuma. Õpetada tundma nende kasvukeskkondade tuntumaid taimi. Selgitada, miks peab loodust hoidma. Tutvume rabajärve ja seda ümbritseva rabapinnasega.
Läheme koos õpperajale, kus õpilased paarikaupa täidavad töölehti, vaatavad, nuusutavad, katsuvad, mõõdavad, Küsimused käsitlevad raba teket ja arengut, elutingimusi rabas ja kohastumusi sellega, turba teket, omadusi ja kasutamist, süsinikuringet ja märgalade tähtsust.
Programm toimub Tudu rabas, kus lapsed tutvuvad raba kujunemise, elustiku, rahvapärimuse ja turbatootmisest tulevate ohtudega keskkonnale.
Programm toimub Soosepa rabas, kus lapsed tutvuvad raba kujunemise, elustiku, rahvapärimuse ja turba tootmisest tulevate ohtudega keskkonnale. Tegemist on võistkondliku maastikumänguga, kus õpilased otsivad iseseisvalt küsimustele vastuseid ja täidavad töölehti.
Uurimuslik õppekäik raba elustiku ja ökoloogiliste seoste tundmaõppimiseks.
Õppeprogrammi eesmärk on anda ülevaade palu- ja rabametsade elustikust, eeskätt sammaldest, nende ehitusest ja mitmekesisusest. Õpilased saavad teada, mille poolest erinevad samblad kõrgematest taimedest ja samblikest.
Uurimuslik õppekäik raba elustiku ja ökoloogiliste seoste tundmaõppimiseks.