Õppeprogrammid

Uurime, miks on ainult meie koduplaneedil Maa elu võimalik. Vaatleme planetaariumis läbi visuaalse õppeprogrammi päikesesüsteemi planeete ja räägime nende erinevustest. Mängime erinevaid õppemänge. vaatame planetaariumis planeete ja võrdleme neid, lisaks õppemängud teadmiste kinnitamiseks.

Soovituslik 7. - 9. kl

Planetaariumi visuaalne programm (360º)  "Kaardivõrk ja geograafilised
koordinaadid". Interaktiivne mäng loodusmajas: orienteerumine kaardi ja
kompassiga, andmete lugemine erinevatelt kaartidelt, asimuudi
määramine.

Praktikum, mille käigus uuritakse taimeraku ehitust ja funktsioneerimist. Preparaatide valmistamine, taimelehtedes klorofülli määramine, transpiratsioon ja õhulõhede leidmine. Taimede roll ja tähtsus keskkonnas. 

Kas ja millal on vaja inimesel metslooma ellu sekkuda? Millal seda teha ei tohiks, millal aga peaks? Kust saada abi?

Õpime tundma järvede ja järveelustiku eripära. Õpime tundma ning mõistma looduses toimivaid seoseid. Õpime nägema järve enamana kui ainult veekoguna – veeressurss, toidubaas, energiaressurss, erinevad rekreatiivsed võimalused.

Programmis arutletakse, mis on jääaeg ja jäävaheaeg ning kuidas ja kus elasid jääaja üle inimesed ja loomad. Pikemalt räägitakse, mis loom oli mammut ja miks mammutitele jääajad meeldisid. Uuritakse, miks on mammut ja paljud teised jääajal elanud loomad välja surnud.

Kes ja mis on Eesti looduses ohtlik? Kuidas käituda ohu korral?

Osalejad saavad ülevaate eluslooduse arengust ning mitmekesisusest jääajajärgsel Eestimaal. Võrreldakse erinevatel kliimaperioodidel esinenud elutingimusi ning õpitakse seostama eluslooduse muutusi kliimatingimuste muutumisega.

"Olen metsamees" on vahva õueprogramm, mille käigus õpitakse läbi mängulise tegevuse lähemalt tundma loodust meie ümber ning tehakse tutvust erinevate metsatöödega.

Laps omandab teadmisi, praktilisi oskusi ja kogemusi metsatöödest, looduses käitumisest ja selle hoidmisest.