Õppeprogrammid

Programmi „Igavesti vihmane suvi ehk kes jääb ellu vihmametsas. Loodusvööndid ja kohastumised 4” raames saavad õpilased tutvuda vihmametsas ja kuumakõrbetes valitsevate tingimustega, seal kasvavate taimedega ning nende kohastumustega.

Õppeprogrammi käigus õpivad lapsed loodust tundma, matkates loodusrajal. Õpilased teevad aktiivülesandeid ja vaatlusi, õpivad tundma liike ja nendevahelisi seoseid, uurivad nii taime- kui ka loomariiki.

Uurime, miks on ainult meie koduplaneedil Maa elu võimalik. Vaatleme planetaariumis läbi visuaalse õppeprogrammi päikesesüsteemi planeete ja räägime nende erinevustest. Mängime erinevaid õppemänge. vaatame planetaariumis planeete ja võrdleme neid, lisaks õppemängud teadmiste kinnitamiseks.

Soovituslik 7. - 9. kl

Planetaariumi visuaalne programm (360º)  "Kaardivõrk ja geograafilised
koordinaadid". Interaktiivne mäng loodusmajas: orienteerumine kaardi ja
kompassiga, andmete lugemine erinevatelt kaartidelt, asimuudi
määramine.

Praktikum, mille käigus uuritakse taimeraku ehitust ja funktsioneerimist. Valmistatakse preparaate, uuritakse mikroskoobiga; määratakse taimelehtedes klorofülli, transpiratsioon ja leitakse õhulõhed.. Vesteldakse ja arutletakse teemal taimede roll ja tähtsus keskkonnas. 

Õpime tundma järvede ja järveelustiku eripära. Õpime tundma ning mõistma looduses toimivaid seoseid. Õpime nägema järve enamana kui ainult veekoguna – veeressurss, toidubaas, energiaressurss, erinevad rekreatiivsed võimalused.

Programmis arutletakse, mis on jääaeg ja jäävaheaeg ning kuidas ja kus elasid jääaja üle inimesed ja loomad. Pikemalt räägitakse, mis loom oli mammut ja miks mammutitele jääajad meeldisid. Uuritakse, miks on mammut ja paljud teised jääajal elanud loomad välja surnud.

Kes ja mis on Eesti looduses ohtlik? Kuidas käituda ohu korral?

Osalejad saavad ülevaate eluslooduse arengust ning mitmekesisusest jääajajärgsel Eestimaal. Võrreldakse erinevatel kliimaperioodidel esinenud elutingimusi ning õpitakse seostama eluslooduse muutusi kliimatingimuste muutumisega.

Programmi eesmärk on õpilaste teadlikkuse suurendamine inimtegevuse mõjust keskkonnale, looduse ja keskkonna sidumine jätkusuutliku arengu ning loodusressursside säästliku kasutamisega.