
Õppeprogrammi käigus keskendutakse mandrijää poolt Eesti aladele kantud kivimitele. Õpitakse tundma sette- , tard-, ja moondekivimeid, nende koostises olevate kivimite erimeid ja nendes peituvaid mineraale. Õpilased saavad teadmisi suurematest ja väiksematest rändkividest, nende tekkest ja rännuloost. Omandatakse mõisted: moreen, kivim, mineraal, magmakivim, moondekivim, graniit, gneiss, migmatiit, vilk, kvarts, päevakivi.
Отношение к учебной программе:
Результат учебы:
Междисциплинарная интеграция:
Programm seondub riikliku õppekava II, III kooliastmele loodusõpetuse, geograafia, bioloogia teemadega ning põhineb uurimuslikul õppel vaatluste ja katsete kaudu.
Seos keskkonnateadlikkuse ja säästva arengu teemadega: õppeprogrammi kestel käsitletakse keskkonnaprobleeme maavarade kasutamisel ja maastikuhoiul. Arendatakse säästvat suhtumist ümbritsevasse elukeskkonda. Õpilane saab aru, et on loodusvarade tarbija ja peab oma tegevustes toimima keskkonda säästvalt.
Методы:
Õppeprogrammi käigus rakendatakse aktiiv- ja uurimuslikku õpet.
Kivimite õppehoone ekspositsioon ja näidised erinevatest kivimitest: paekivi, fossiilid, graniit, gneiss, tehisveerised, klaasiliiv, HCl lahus, mängude lamineeritud lehed.
Руководство для учителя:
Õppeprogrammi juhendaja ootab koostööd kaasasoleva õpetajaga vajadusel rühmade moodustamise juures, töökorra tagamisel ja juhendajaga suhtlemisel. Õpilastega kaasas olev õpetaja vastutab, et lastel oleks sobiv riietus ja nad oleksid teadlikud õppeprogrammi teemast ja toimumise kohast (ruumis, õues)
Juhendaja ootab tagasisidet õpetajalt vestluse või tagasisidelehe kaudu.
Целевая группа:
Продолжительность:
Размер группы:
Время проведения:
Цена:
Доп. информация:
Õppeprogramm viiakse läbi Palade Loodushariduskeskuse Hiiumaa Kivimite õppehoones ja selle lähedal asuvas kivimite õppeväljakul.
Õues liigutakse õuemurul ja peenkruusaga kaetud radadel, samuti Soera Talumuuseumi õuealal.
Kevadel, sügisel ja talvel on vajalik soojem riietus ja jalanõud õues liikumiseks. Programmi vältel einepausi ei ole.
Nii kivimite õppehoonesse kui õuealal on võimalik tegutseda erivajadustega õpilastel.
Место проведения:
Место исполнения:
58.949632, 22.8360192
Исполнитель программы:
Язык:
Длинное описание:
Sissejuhatus, ekspositsiooni lühitutvustus, tähelepanu juhtimine kivimite ringe ja juhträndkivide skeemile. Tegevuste tutvustus, 10 minutit
Koos juhendajaga uuritakse erinevate kivimite näidiseid, arutletakse nende tekkimise üle, 10 minutit.
Lapsed jagatakse 3- 5 liikmelistesse gruppidesse. Õpinurkades on ettevalmistatud tegevused järgmistel teemadel: setted, settekivimid ja kivistised, tardkivimid, moondekivimid, mineraalid, 5 minutit
Iga töörühm töötab ühes õpinurgas, töö lõppedes esitleb rühm ülesannete tulemused teistele. Teised rühmad täiendavad, 30 minutit.
Kivimite rühmitamise mäng (värvuse, massi, kuju tekke alusel). Mängus osaleb neli – viis rühma. Rühmade arv sõltub grupi suurusest, 10 minutit.
Mäng- kivimite leidmine VÄRVI ISE, 10 minuti.
Fossiili otsimine luupi ja lihtsat määrajat kasutades 5 minutit.
Kokkuvõte 5 minutit. Juhendaja arutleb koos lastega, mida õpiti ja mis tundus eriti huvitav ja uus
Ringkäik kivimite õppeväljakul 5- 6 minutit.