Õppeprogrammid
“Kahe mulla keemiline analüüs ja võrdlus” pakub uurimuslikku tegevust praktiliste ülesannete kaudu analüüsimaks mahepõllumajanduse ja tavapõllumajanduse muldasid võrdlevalt. Tehakse läbi teadusliku uurimistöö kõik etapid ning analüüsitakse oma tegevust.
Aktiivtöö mullaga keskendub mulla tekke, koostise ja tähtsuse tundmaõppimisele.
Kuigi muld on üks meie planeedi olulisem loodusvara, jääb see tihti tähelepanuta. Programmi käigus saab selgeks, mis teeb mullast mulla ja et nii mulla sees kui peal käib vilgas elu.
Õppepäeval keskendutakse peamiselt looduse vahetule kogemisele. Õpilane teeb Tallinna botaanikaaia tiigis lihtsamaid mõõtmisi, püüab välja ja määrab veekogus elavaid taimi ja loomi. Mullakaeve juures saab õpilane ülevaate mullahorisontidest ja erinevatest mullatüüpidest.
Õppepäeval keskendutakse peamiselt looduse vahetule kogemisele. Õpilane saab Tallinna botaanikaaia territooriumil mullakaeve juures ülevaate mulla horisontidest ja erinevatest muldadest ning külastab Kloostrimetsa soo-õpperada.
Õpilased õpivad grupitööna (2-4 õpilast) tundma mulla teket, tähtsust ja kaitset.
Programmi läbivad teemad:
Õppematerjalid
Koolituse „Põllumajandusmaastikud ja kestliku arengu haridus“ materjalide kogumik, mis käsitleb Eestis kasvatavaid põllumajanduskultuure, nende mõju mullastikule ja jätkusuutlikkust põllumajanduses.
Säästvat arengut toetava hariduse põhimõtteid järgivana ei paku valikumäng valmis fakte ja tõdesid, pigem kutsutakse õpilasi arutlema oluliste keskkonnateemade üle.
2017.aasta looduse tegijaid tutvustav plakat.
Looduse mitmekesisuse õppekogumik on abiks looduse uurimisel ja vaatlemisel maismaakooslustes: metsades, niitudel ja soodes.
Õppekogumik sisaldab järgmisi osi: