

Programmi eesmärk on anda õpilastele aimu mulla funktsioonidest, mullatüüpide erinevust ja mulla uurimise metoodikast. Õpilased uurivad mulda, võtavad ise mullaproove, mõõdavad mulla pH-d ja temperatuuri, sõeluvad ja kaaluvad mulda. Räägime erinevatest mullatüüpidest Eestis ja maailmas, nende omadustest ja seostest põllumajanduse ja inimeste eluviisiga. Savimaja ehitades katsetavad noored savi ehitusomadusi.
Programmi kava:
- Sissejuhatus,
- Mis on muld, millest ta koosneb, mis faktorid mõjutavad mulla teket? Mis funktsioone muld täidab?
- Gruppidesse jagamine
- Grupitööd erinevates punktides (mullaproovide võtmine ja tulemuste analüüs, Eesti ja maailma muldade iseloomustus, savimaja ehitus, mulla sõelumine, pH ja temperatuuri mõõtmine, turbasambla uurimine mikroskoobi all, muldade ohustatus jm).
- Söögipaus
- Mullabingo
- Lõpumäng
Õpipädevused:
Õpitulemused:
- oskab nimetada mulda ohustavaid tegureid ja mullaproovi analüüsida.
- Õpilane on teadmishimuline ja analüüsivõimeline, ta mõistab inimese ja keskkonna seoseid, suhtub vastutustundlikult elukeskkonda ning elab ja tegutseb loodust ja keskkonda säästes
- toimetab oma klassikaaslastega koostöös.
Õppeprogramm toetab järgmiste õpipädevuste saavutamist:
- suudab lahendada igapäevaelu erinevates valdkondades tekkivaid küsimusi
- mõistab inimese ja keskkonna seoseid, suhtub vastutustundlikult elukeskkonda ning elab ja tegutseb loodust ja keskkonda säästes;
- oskab esitada loodusteaduslikke küsimusi, nende üle arutleda, esitada teaduslikke seisukohti ja teha tõendusmaterjali põhjal järeldusi;;
- suudab väljendada ennast loominguliselt, peab lugu kunstist ja kultuuripärandist;
- mõtleb süsteemselt, loovalt ja kriitiliselt, on avatud enesearendamisele.
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
2.1.9.1. Inimene uurib loodust 1) mõõteriistadega (sh digitaalsetega) tutvumine; 3) bioloogiliste, geograafiliste või kodulooliste objektide vaatlemine, kirjeldamine ja mõõtmine; 2.2.4.9. Ökoloogia ja keskkonnakaitse 2) selgitab loodusliku tasakaalu kujunemist ökosüsteemides, hindab inimtegevuse positiivset ja negatiivset mõju populatsioonide ja ökosüsteemide muutumisele ning võimalusi lahendada keskkonnaprobleeme; 2.3.4.7. Loodusvööndid 7) kirjeldab ja võrdleb teabeallikate põhjal etteantud piirkondi: geograafilist asendit, pinnamoodi, kliimat, veestikku, mullastikku, taimestikku, maakasutust, loodusvarasid, rahvastikku, asustust, teedevõrku ja majandust ning analüüsib nendevahelisi seoseid. 2.3.4.8. Euroopa ja Eesti geograafiline asend, pinnamood ning geoloogia 1) iseloomustab etteantud Euroopa riigi, sh Eesti geograafilist asendit; 2) kirjeldab ja võrdleb kaardi järgi etteantud piirkonna, sh Eesti pinnavorme ja pinnamoodi; 5) iseloomustab kaardi järgi maavarade paiknemist Euroopas, sh Eestis; 2.3.4.13. Euroopa ja Eesti majandus 2.3.4.14. Euroopa ja Eesti põllumajandus ning toiduainetööstus 2.3.4.15. Euroopa ja Eesti teenindus
Meetodid:
grupitöö, arutlus, praktiline töö, matk, mäng, tööleht
Juhis õpetajale:
Õppeprogramm toimub õues. Riietuda palume vastavalt ilmastikule.
Programmi on võimalik läbi viia ka koolides. Küsi hinnapakkumist!
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
58.358551606631, 25.087484121323
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
5353 6961
Programmi läbiviija:
Keel:
Pikk kirjeldus: