
Eesti maavarade tundmaõppimine loodusmaja kogude abil (kivimid, maavarade ja toodete näidised). Maavarade kasutamine meie igapäevaelus.
Õpipädevused:
Õpitulemused:
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
Seos õppekava üldosaga: arendada õpilastes rühmatöö käigus suhtluspädevust ja omandada õpipädevust. Seos ainekavaga: loodusõpetuse ainekava: Eesti loodusvarad; loodus- ja keskkonnakaitse Eestis - Eesti loodusvarad, nende kasutamine ja kaitse.
Meetodid:
Vaatlus, määramine ja rühmatöö.
Juhis õpetajale:
Kaasasolevate täiskasvanute roll on õpilaste innustamine aktiivselt tegevustes osalema ja läbiviidava suhtes positiivse huvi ülesnäitamine vajadusel muude kokku lepitud ülesannete täitmine. NB! Kaasa vahetusjalanõud.
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Läbiviimise koht:
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
Programmi läbiviija:
Keel:
Pikk kirjeldus:
Eesmärk: tutvub ja nimetab Eestis kaevandatavaid maavarasid ning kirjeldab omasõnadega nende kasutusvõimalusi; saab aru maavarade kui taastumatute loodusvarade kasutamisega seotud probleemidest ja vastutusest. Seos õppekava üldosaga: arendada õpilastes rühmatöö käigus suhtluspädevust ja omandada õpipädevust. Seos ainekavaga: loodusõpetuse ainekava: Eesti loodusvarad; loodus- ja keskkonnakaitse Eestis - Eesti loodusvarad, nende kasutamine ja kaitse. Programmi käik: Sissejuhatus: ettevalmistus rühmatööks, teema tutvustus. Teema arendus: õppemäng (rühmatöö), kus igale maavara näidisele tuleb leida õige kasutusala ja tekkeviis (kaardikomplektist). Kokkuvõte: arutelu ja tulemuste kontrollimine, selgitav lisateave õpetaja poolt. Vahendid: maavarade näidised Pernova Loodusmaja kivimikogust, õppemäng. Otsingusõnad: maavara, loodusvara, keskkonnakaitse, kivim, rühmatöö.
Maksumus: Pernova Hariduskeskuse hinnakirja alusel