
Praktikum viiakse läbi väikestes gruppides ja õppetöö läbiviimiseks kasutatakse mikroskoope ja mikroskopeerimisvahendeid.
Rakkude uurimise praktikumi läbivad teemad:
- mikroskoobi tundma õppimine, tööpõhimõtted ja ohutuse selgeks tegemine;
- taime-, looma-, seene- ja bakteriraku prepareerimine;
- rakkude vaatlemine mikroskoobiga;
- rakkude võrdlemine.
Soovituslik 8. kl ja gümnaasium:
8.kl - toetab bioloogia ainekava: mikroorganismide tunnused ja eluprotsessid; taimede tunnused ja eluprotsessid; seente tunnused ja eluprotsessid. Gümnaasium - toetab bioloogia ainekava: kursus Rakud ja nende uurimine.
Отношение к учебной программе:
Результат учебы:
tunneb mikroskoobi ehitust ja oskab mikroskoopi käsitseda;
valmistab, vaatleb preparaati ja kirjeldab omasõnadega mida näeb;
teab ja kirjeldab rakkude erinevusi vaatluste põhjal;
oskab hinnata erinevate rakkude ja organismide tähtsust.
Gümnaasium
valdab mikroskopeerimise peamisi võtteid, võrdeldes looma-, taime- ja seeneraku ehitust ning eristades neid nähtuna mikropreparaatidel;
analüüsib plastiidide, vakuoolide ja rakukesta ülesandeid taime elutegevuses;
võrdleb bakteriraku ehitust päristuumsete rakkudega;
hindab seente ja bakterite osa looduses ja inimtegevuses ning väärtustab neid eluslooduse tähtsate osadena;
hindab teaduse võimekust ja on teadlikum loodusteadustes, mida ja kuidas on võimalik uurida;
väärtustab puhast keskkonda rakkude normaalseks tööks;
Междисциплинарная интеграция:
Seos õppekava üldosaga: aitab omandada õpipädevust, õpilased harjutavad vaatlemisoskust ja käelist osavust.
Ainetevaheline lõiming:
III kooliaste
Bioloogia ainekava - bioloogia uurimisvaldkond; taimede, loomade ja seente tunnused ja eluprotsessid; mikroorganismide ehitus ja eluprotsessid.
Kunsti õppekava- joonistamine: vaatlustulemuste kujutamine.
Gümnaasium
Bioloogia ainekava - kursus Rakud, kursus Ökoloogia
Sotsiaalained - õpivad väljendama erinevusi ja tajuma maailma enda ümber.
Programm lähtub teaduslikust maailmavaatest ja juhendaja arvamus põhineb teaduskirjandusel. Programmides käsitletakse vastavalt teemale ja tegevustele seostatult loodus-, kultuuri-, sotsiaalset ja majanduslikku keskkonda.
Методы:
Meetodid: praktikum - mikroskopeerimine, vaatlus, võrdlus.
Õppevahendid: mikroskoop ja mikroskopeerimisvahendid, rakkude materjal.
Руководство для учителя:
Kaasasoleva õpetaja/saatja roll on innustada õpilasi aktiivselt tegevustes osalema, näidata üles positiivset huvi läbiviidava suhtes ja vajadusel täita muid kokkulepitud ülesandeid.
NB! Kaasa vahetusjalanõud!
Целевая группа:
Продолжительность:
Размер группы:
Время проведения:
Цена:
Доп. информация:
Grupi suurus 12- 24 õpilast.
Maksumus: kuni 12-le 2x45 min 70€, kuni 24-le 2x45 min 140€.
Vajadusel erikokkulepped, toitlustus ja hinnapakkumised.
Õpilastele ratastooliga ligipääs hoovialal ja majas.
Parkimine: keskusel olemas parkla.
Место проведения:
Место исполнения:
58.375443925788, 24.5311939
Исполнитель программы:
Язык:
Длинное описание:
Sissejuhatus (20 min):
- arutelu ja vestlus - mikroskoobi kasutamine/ tööpõhimõtted, preparaadi valmistamiseks vajalikud vahendid ja töövõtted, ohutus.
Töö käik (60 min):
III kooliaste:
- erinevatest rakutüüpidest (erinevad materjalid vastavalt võimalustele: nt sibul, sammal, vesikatk, suu limaskesta rakud, hambakaabe, pärm jne.) preparaatide tegemine ja uurimine mikroskoobiga;
- vaadeldud rakkude joonistamine;
- viiruse, eeltuumse ja päristuumse raku võrdlus esitluse abil.
Gümnaasium:
- erinevate rakkude bioloogiline roll - rakkude evolutsioon ja energiavahetus;
- mikroskoobiga töötamine ja ohutus - mikroskopeerimise põhimõtted;
- erinevatest rakutüüpidest (erinevad materjalid vastavalt võimalustele: nt sibul, sammal, vesikatk, suu limaskesta rakud, hambakaabe, pärm jne.) preparaatide tegemine ja uurimine mikroskoobiga;
- vaadeldud rakkude organellide joonistamine ja nende tööpõhimõtted;
- viiruse, eeltuumse ja päristuumse raku võrdlus jooniste ja esitluse abil.
Kokkuvõte (10 min):
- arutelu ja vestlus - rakkude erinevusest läbitud praktiliste tööde põhjal.