

Uurime, miks on ainult meie koduplaneedil Maa elu võimalik ja milline roll on selles inimesel ehk looduse kui väärtuse selgitamine.
- Vaatleme 360 kraadise visuaalse programmi abil planetaariumis meie päikesesüsteemi ning selle planeete ja räägime/vaatleme nende erinevustest.
- Programmi abil saame vaadelda planeetide pindasid, värvi ja kaugusi.
- Mängime erinevaid õppemänge, et kinnistada õpitut.
Kaasa tööleht/värvileht, kordamiseks.
Tutvu planetaariumi võimalustega siin.
Õpipädevused:
Õpitulemused:
teab, et Päikese abil tekib Maal kõik eluks vajalik ja teistel planeetidel ei ole elu võimalik;
kirjeldab Päikest ja planeetide erinevusi;
teab, et meie päikesesüsteemis on 8 planeeti.
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
Seos õppekava üldosaga: aitab kujundada mänguoskuseid, sotsiaalseid oskuseid, tunnetus- ja õpioskuseid.
Seos ainevaldkondadega: Mina ja keskkond – looduskeskkond. Suunatakse last ümbritsevat maailma märkama, uurima ning kogema mängu ja igapäevatoimingute kaudu, võimaldades lapsel ümbritsevat tajuda Keel ja kõne – suhtlemine, jutustamine ja kuulamine. Lapsele luuakse kõnekeskkond, kus ta kuuleb teiste kõnet ning tal on vaja ja ta saab ise kõnelda; laps õpib rääkima reaalsetes suhtlussituatsioonides, tegutsedes koos täiskasvanuga. Liikumine – liikumismängud. Suunatakse last oma oskusi, võimeid ja koostööd hindama, kaaslastega arvestama.
Programm lähtub teaduslikust maailmavaatest. Programmides käsitletakse vastavalt teemale ja tegevustele seostatult loodus-, kultuuri-, sotsiaalset ja majanduslikku keskkonda. Lapsed tutvuvad sealhulgas maailmaruumi, meie kodu planeediga ja saavad teada milline roll on inimesel selle püsima jäämisel.
Meetodid:
Vestlus, arutelu pildimaterjali põhjal; küsimuste esitamine ja neile vastamine;
360 kraadine visuaalne planetaariumi programm, audio- ja videotehnika; magnet õppemäng.
Juhis õpetajale:
Õpetaja tutvub programmi sisu ja eesmärkidega; 10 lapse kohta kaasas üks täiskasvanu; kaasas olevad täiskasvanud innustavad lapsi programmist aktiivselt osa võtma ja jälgivad, et lapsed käituvad headele tavadele vastavalt; vajadusel täidavad kohapeal programmi raames kokkulepitud ülesandeid.
NB! Kaasa vahetusjalanõud.
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Lisainfo:
Grupi suurus 12- 24 õpilast, suuremate gruppide puhul võimalik valide lisaks teiene programm
Maksumus: kuni 12-le 2x45 min 70€ kuni 24-le 2x45 min 140€ kuni 38-le 201€
Vajadusel erikokkulepped, toitlustus ja hinnapakkumised.
Ratastooliga ligipääs hoovialal ja majas.
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
58.375443925788, 24.5311939
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
Programmi läbiviija:
Keel:
Pikk kirjeldus:
Sissejuhatus (15 min): vestlus, vaatlus ja arutelu teemal meie koduplaanet Maa ning mis meid ümbritseb, visuaalne magnetmängu läbimine ja selgitus näitusealal (15min).
Teema arendus I (20 min):Planetaariumi visuaalne programm annab hea ja lihtsa ülevaate meie päikesesüsteemist.
- Planetaariumis visuaalne 360 kraadine õppeprogramm „Planeedid ja Päike“, mille abil saame näha millised on teised planeedid ja täht Päike.
- Programm abil viiakse laps meie päikesesüsteemi ja ta näeb teisi planeete (pind, kaugust, suurust jm).
- Otsime vastuseid, miks me saame elada ainult planeedil Maa - vestlusring, kus planeedil me elame ja miks Päikese abil tekib planeedil Maa kõik eluks vajalik.
Teemaarendus II (35 min) - näitusealal: õppemängud näitusealal suurte magnetplaneetide mänguga (vestlus, liikumine, võrdlemine jm).
Kokkuvõte - arutelu ja vestlus - mida uut õppisin või teada sain (20 min).