

Planetaariumi visuaalne programm (360 kraadi) "Elementide ja ainete ruumiline kujutamine" ja nende uurimine, molekulmudelite kokku panemine ja reaktsioonivõrrandite tasakaalustamine, tundmatu elemendi tuvastamine keemialaboris. Soovituslik 8.-9. kl.
Planetaariumi võimalustega tutvu siin.
Õpipädevused:
Õpitulemused:
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
Seos õppekava üldosaga: aitab omandada õpipädevust, suhtluspädevust.
Seos ainekavaga: perioodilisustabel, elementide ja ainete ehitus ning nende omadused, keemilised sidemed, reaktsioonivõrrandite tasakaalustamine, laborivahendid ja ohutusnõuded.
Meetodid:
Esitlus planetaariumis, praktikum molekulmudelitega klassis ja tundmatu aine määramine laboris.
Vahendid: laboritehnika, molekulmudelite komplekt, visuaalne (360°) programm.
Juhis õpetajale:
Kaasasoleva õpetaja/ saatja roll: innustada õpilasi aktiivselt tegevustes osalema, näidata üles positiivset huvi läbiviidava suhtes; jälgida, et õpilased käituvad headele tavadele vastavalt ja vajadusel täita muid kokkulepitud ülesandeid.
NB! Kaasa vahetusjalanõud.
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Lisainfo:
Grupi suurus 12- 24 õpilast
Maksumus: kuni 12-le 2x45 min 70€ kuni 24-le 2x45 min 140€.
Vajadusel erikokkulepped, toitlustus ja hinnapakkumised.
Ratastooliga ligipääs hoovialal ja majas.
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
58.3829565, 24.5153494
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
Programmi läbiviija:
Keel:
Pikk kirjeldus:
Programmi käik
- Sissejuhatus: planetaariumis keemiliste elementide ja ainete ehituse näitlikustamine.
- Teemaarendus: Keemiliste elementide perioodilisustabeli ja ainete molekulaarsete struktuuridega tutvumine planetaariumis. Klassiruumis ainete molekulmudelite koostamine, igapäevaelus kasutatavate ainetega tutvumine ja reaktsioonivõrrandite tasakaalustamine. Õppelaboris tundmatu elemendi identifitseerimine katsete abil.
- Kokkuvõte: igapäevaeluga seotud keemiliste elementide omaduste analüüs.