

Õppeprogrammi käigus õpitakse looduses orienteeruma ja kasutama tahvelarvutit. Õpilastel tuleb leida 15 vaatluspunkti, lugeda ruutkoodi teavet, vastata küsimustele, täita mõnd loomingulist ülesannet jms.
Õpipädevused:
Õpitulemused:
• teab nimetada ilmakaari;
• saab aru lihtsast plaanist või kaardist ning leiab plaanilt tuttavaid objekte;
• on harjutanud nutivahendi kasutamist;
• mõistab, et kaardi järgi on võimalik tegelikkust tundma õppida;
• kirjeldab kaardi järgi objektide asukohti, kasutades ilmakaari
• mõistab, et inimene on looduse osa ja hindab oskust looduses orienteeruda.
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
2. Läbiv teema „Keskkond ja jätkusuutlik areng“
Loodusõpetuse I kooliastme ainekava
Teema „Minu kodumaa Eesti“. Ilmakaared ning nende määramine kaardil ja looduses.
II kooliastme õpilased kordavad varem õpitut ja harjutavad nutivahendi kasutamist.
Õppekavas ette nähtud praktilised tööd: plaani järgi liikumine; ilmakaarte määramine kaardil.
Ainetevaheline lõiming: bioloogia, geograafia
Läbivad teemad
Keskkond ja jätkusuutlik areng
Tehnoloogia ja innovatsioon
Meetodid:
Praktiline töö, rühmatöö, arutelu, vestlus, mäng
Keskusel on osavõtjatele kasutamiseks pakkuda 11 tahvelarvutit.
Võimalusel palume kaasa võtta oma nutiseade.
Igale osavõtjale puupulgad ja lipid ilmakaarte nimetustega.
Juhis õpetajale:
Vajalik on valida õues viibimiseks sobiv, ilmale vastav riietus ja jalanõud. Soovitame õpilastele eelnevalt tutvustada programmi teemat ning asukohta, et õpilastel oleks võimalus omandatud teadmisi looduses rakendada. Pärast õppekäiku on soovitav koolis programmil kuuldut/nähtut korrata ja kinnistada. Hea oleks õppekäigu ajal tehtud fotosid ühiselt vaadata ja õpitut kinnistada. Õppekäigu ajal on saatva õpetaja rolliks grupi jälgimine. Ootame koolilt tagasisidet õppeprogrammi kvaliteedi kohta. Seda saab anda läbi keskkonnahariduse portaali. Vahetut tagasisidet küsime õpetajalt ja õpilastelt ka programmist kokkuvõtet tehes. |
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Lisainfo:
Viime programme läbi soovi kohaselt haridusasutustes või soovitud asukohas.
Erivajadustega õpilaste osalemise puhul on vajalik võtta kontakti. Selgitame välja puuded, erivajadused ja taristu võimalused.
Tagasisidet õppeprogrammi kvaliteedi kohta saab anda keskkonnahariduse veebilehe kaudu. Vahetu tagasiside õpetajalt ja õpilastelt saadakse programmi kokkuvõtte tegemisel suuliselt: millest räägid oma kaaslasele või perele, mis õnnestus, mis üllatas, mis häiris, mida teha teisiti, kas tuled uuesti järgmisele programmile.
Juhendajate hariduslik valmisolek.
Priit Adler: kõrgharidus- õpetatud agronoom, keskkonnaspetsialist, keskkonnamõju hindaja, müraekspert, loodusgiid tase 5, noorsootöötaja tase 6, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.
Ain Aasa: kõrgharidus, loodusainete õpetaja, loodusgiid, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
59.056192726488, 26.0098026
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
+372 513 2149
Keel:
Pikk kirjeldus:
Sissejuhatus – 15 min Õppekäigu eesmärkide tutvustamine. Kuidas käituda õppekäigul, ohutusreeglite selgitamine.
Tegevused
Küsimused käsitlevad järgmisi teemasid:
Kogunemine kokkulepitud kohas. Lõunapaus – 15 min
Kokkuvõte – 30 min; Arutelu. Üheskoos arutatakse läbi vaatluspunktides saadud info ja vastused küsimustele kindlustamaks, et õpilaste omandatud teave on korrektne. |