
Programm on valminud Roc Al Mare Kooli tellimusel 2018. Sobilik noortele, kelle teadmised võimaldavad arusaamist inimtegevuse, looduse ja pärandkultuuri vastasseisust ja harmooniast reaalelus. Haarame programmil Maardu järve, Maardu keemiatehase, Muuga (Uus) sadama, Maardu linna, Rootsi-Kallavere küla, Rebala muinsuskaitseala, Koljunuki sadama, Ülgase fosforiidikaevanduse, Tallinna prügila, Pilpaküla (Maardu põhjakarjääride ala) inimtegevuse mõju loodusele ja pärandkultuurile ning harmooniat. Link teekonnakaardile.
Õpipädevused:
Õpitulemused:
Õppida seostama geoloogilisi protsesse elu arenguga Maal ning seostama neid ka maavarade tekkimisega
Õppida tundma Eesti geoloogilist aluskorda ning maavarasid ning nende geograafilist jaotust – liiv, lubjakivi, graniit, savi, põlevkivi, turvas
Määrama erinevate vete kvaliteeti: elektrijuhtivus, pH, temperatuur.
Märkamisoskuse ja analüüsivõime arendamine
Anda sisu mõistetele – kambrium, ordoviitsium, silur ja devon
Nuhvlite kasutusfunktsioonide õppimine
Tegevusõpe
Koostööoskuse arendamine looduses grupitööd läbi viies
Teadmiste süvendamine kultuuriloost ning loodusest
Erinevate õppeainete integratsioon
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
2. Läbiv teema „Keskkond ja jätkusuutlik areng“
4. Läbiv teema „Kultuuriline identiteet“
7. Läbiv teema „Tervis ja ohutus“
II kooliaste: 2.1.6.15. Elukeskkond Eestis, 2.1.6.12. Mets elukeskkonnana, 2.1.6.17. Loodus- ja keskkonnakaitse Eestis.
III kooliaste: 2.2.4.2. Selgroogsete loomade tunnused,
4. Läbiv teema „Kultuuriline identiteet” 4.1. Läbiva teema „Kultuuriline identiteet” käsitlemisega taotletakse õpilase kujunemist kultuuriteadlikuks inimeseks, kes mõistab kultuuri osa inimeste mõte- ja käitumislaadi kujundajana ning kultuuride muutumist ajaloo vältel, kellel on ettekujutus kultuuride mitmekesisusest ja kultuuriga määratud elupraktikate eripärast ning kes väärtustab omakultuuri ja kultuurilist mitmekesisust ning on kultuuriliselt salliv ja koostööaldis.
Geograafia VI kooliaste 4.2.2. Õpitulemused ja õppesisu 1. Kaardiõpetus Õppesisu Maa kuju ja suurus. Kaartide mitmekesisus ja otstarve. Üldgeograafilised ja temaatilised kaardid sh maailma ja Euroopa poliitiline kaart. Trüki- ja arvutikaardid, sh interaktiivsed kaardid. Mõõtkava, vahemaade mõõtmine looduses ja kaardil. Suundade määramine looduses ja kaardil. Asukoht ja selle määramine, geograafilised koordinaadid. Ajavööndid.
Mõisted: plaan, kaart, üldgeograafiline ja teemakaart, arvutikaart, interaktiivne kaart, satelliidifoto, aerofoto, asimuut, leppemärgid, mõõtkava, suure- ja väikesemõõtkavaline kaart
Meetodid:
Uurimuslik õpe. Praktilised mõõtmised juhendamisel, grupitööd, loovust arendavad tegevused eksperimendid. Õppepäeva lõpus on kokkuvõtted ja arutelu.
Juhis õpetajale:
Riietus vastavalt ilmastikule. Võtame vastus kuni 4 gruppi samaaegselt, Kestvus 3-.4 tundi, bussist väljumisi 5. Programmi tellis 2018.aastal Roc al Mare Kool, 7. klassile teismeliste noorte maailmapildi avardamiseks. Kestvust ja külastavate objektide arvu saame soovi korral lisada või ära jätta vastvalt raha hulgale ja ajalisele piirangule
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Lisainfo:
Kestvust ja külastavate objektide arvu saame soovi korral lisada või ära jätta vastvalt raha hulgale ja ajalisele piirangule.
Teekond võimalik läbida ka jalgratastel.
Läbiviimise koht:
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
Programmi läbiviija:
Keel:
Pikk kirjeldus:
Programm on valminud Roc Al Mare Kooli tellimusel 2018. Sobilik noortele, kelle teadmised võimaldavad arusaamist inimtegevuse, looduse ja pärandkultuuri vastasseisust ja harmooniast reaalelus. Haarame programmil Maardu järve, Maardu keemiatehase, Muuga (Uus) sadama, Maardu linna, Rootsi-Kallavere küla, Rebala muinsuskaitseala, Koljunuki sadama, Ülgase fosforiidikaevanduse, Tallinna prügila, Pilpaküla (Maardu põhjakarjääride ala) inimtegevuse mõju loodusele ja pärandkultuurile ning harmooniat. Link teekonnakaardile.