Programm algab huvigruppideks jagunemisega - puidu töötlejad, kohalikud elanikud, metsaomanikud, looduskaitsjad jt. Iga huvigrupp saab info ja materjalid nende seisukohtade, huvide, ootuste ja hirmude kohta, mis on seotud metsa majandamise ja kaitsga. Laual on ka täiendav materjal teemast paremaks arusaamiseks. Õpilased valmistavad ennast ette oma seisukohtade kaitsmiseks läbirääkimistel teiste huvigruppidega. Seejärel jagunetakse uuesti ja moodustatakse grupid nii, et igas laudkonnas oleks vähemalt üks esindaja igast huvigrupist. Siis peetakse igas laudkonnas teistest sõltumatu metsadebatt - ülesanne on jõuda kõiki osapooli rahuldava tulemuseni ja leppida kokku metsastrateegias, mis tagaks jätkusuutliku metsa majandamise. Iga huvigrupp kaitseb siin enda seisukohti. Kas jõutakse lõpuks kõiki rahuldava kompromissini? Debati lõpus ttutvustab iga laudkond teistele mis tulemuseni nad jõudsid ja kuidas sündis kompromiss. Teemadeks on bioloogilise mitmekesisuse kaitse, metsa osa looduse kui terviksüsteemi jätkusuutlikuse kaitses, ökoloogiline tasakaal, mets kui oluline ressurss majanduses, metsa rekreatiivne ja emotsionaalne väärtus. Lõpuks teeb juhendaja kokkuvõtte. Lõpuringis saavad kõik osavõtjad rääkida, mida see õppepäev neile pakkus.
Õpipädevused:
Õpitulemused:
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
Läbiv teema on keskkond ja jätkusuutlik areng.Taotletakse õpilaste kujunemist sotsiaalselt aktiivseks, vastutustundlikuks ja keskkonnahoidlikuks inimeseks, kes hoiab ja kaitseb keskkonda, väärtustab jätkusuutlikku arengut, on valmis leidma lahendusi keskkonna ja inimarengu küsimustele.
III kooliaste loodusõpetus: elus ja eluta looduse seosed (inimtegevus, tehnoloogia ja looduslik tasakaal); bioloogia - taimede tunnused ja eluprotsessid (taimede osa looduse kui terviksüsteemi jätkusuutlikkuse tagamisel ja inimtegevuses), ökoloogia ja keskkonnakaitse (loodusliku tasakaalu kujunemine ökosüsteemides, inimtegevuse positiivne ja negatiivne mõju populatsioonide ja ökosüsteemide muutumisele, võimalused lahendada keskkonnaprobleeme), geograafia: loodusvarade majandamine ja keskkonnaprobleemid (säästlik eluviis ja jätkusuiutlik areng).
Antud programmis on integreeritud bioloogia, geograafia, majandusalased algteadmised, eetika, funktsionaalne lugemisoskus, väitlemisoskus, kuulamisoskus, kriitiline suhtumine materjali.
Ainevaldkonnasisene lõiming kujundab õpilastes integreeritud arusaamist loodusest kui terviksüsteemist, milles esinevad vastastikused seosed ja põhjuslikud tagajärjed.
Meetodid:
Hariduslik rollimäng, grupitööd, arutelud, iseseisev töö materjaliga.
Juhis õpetajale:
Nädal enne programmi toimumist saadab juhendaja õpetajale lisamaterjali programmi kohta, mille palume edastada programmis osalevatele õpilastele, et neil oleks juba enne programmi algust võimalik ennast teemaga kurssi viia. Põhiliselt on materjal kuulamiseks.
Programmi läbiviimiseks on olulune, et õpilased saaksid moodustada gruppe, võiks olla rohkem ruumi liikumiseks.
Klassis peaks olema võimalus näidata projektoriga materjali ekraanile. Õpilastel võiksid olla kaasas laetud nutitelefonid ja klassis wifi, et vajadusel sealt lisamaterjali otsida.
Õpetaja võib programmist osa võtta, aga ei pea seda tegema.
Tagasisidet õpilastele antakse programmi lõpus. Siis saavad ka õpilased enda poolt tagasisidet anda. Õpetaja saab tagasisidet anda suuliselt või tagasiside lehte täites, samuti saab seda teha kodulehe kaudu. Tagasiside põhjal korrigeeritakse programmi pidevalt.
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Lisainfo:
Programm toimub koolimajas või mõnes muus siseruumis. Töövahendid on juhendajal endal kaasas.
Kuna programm toimub koolimajas, siis ei ole tarvis täiendavaid turvameetmeid.
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
59.3297408, 26.3815168
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
+372 53980543
Programmi läbiviija:
Keel:
Seotud failid:
Programmi kirjeldus.
Pikk kirjeldus:
päeva plaan:
15 min sissejuhatus päeva, probleemi tutvustamine, ülesande selgitus, jagunemine gruppideks, materjalide jaotamine;
30 min arutelu gruppides, seisukohtade kujundamine;
30 min debatid teiste gruppidega, ühiste seisukohtade kujundamine;
15 min gruppide ettekanded saavutatud tulemuste kohta;
15 min kokkuvõte debattide tulemustest, kokkuvõte õppepäevast, lõpuring, tagasiside.