
Õppeprogramm sobib 8.- 9. klassi õpilastele, gümnaasiumi õpilastele ja täiskasvanutele.
Programm viiakse läbi vene keeles, peamised mõisted ja terminid käsitletakse ka eesti keeles.
Praktilise töötoa käigus selgitakse:
- mis on tervislik elukeskkond ja kuidas mõjutavad meie tervist ja keskkonda tavalised ehitusmaterjalid
- mis on „haige maja sündroom“
- missuguse keskkonnasõbralikku alternatiivi tavatoodetele saab valida teadlik tarbija
Osalejad õpivad ise kokku segada värve looduslikest komponentidest: munaõlitempera, õllelasuurvärv ja kaseiinvärv ehk kohupiimavärv.
Õpipädevused:
Õpitulemused:
teab
- mis on toote olelusring, kuidas mõjutavad meie tervist ja keskkonda tavalised ehitusmaterjalid
- teemaga seotud sõnavara, mõisted ja terminid vene ja eesti keeles
- mis on „haige maja sündroom“
- missuguse keskkonnasõbralikku alternatiivi tavatoodetele saab valida teadlik tarbija
- mis on ökoloogiline jalajälg ja kuidas teha mõtestatud ja
keskkonnasäästavaid valikuid
oskab
- leida ja mõistab infot, mis on toodud tavavaliste ehitusvärvide pakendil
- kriitiliselt hinnata ehitusvärvide koostist ja nende mõju tervisele ja keskkonnale
- seostada oma igapäevast tarbijavalikut ja ehitusjäätmete tekket
- otsida toodelt ja ära tunda enamlevinud ökomärgiseid
- leida alternatiivseid keskkonnasõbralikuid lahendusi ja segada kokku ja kasutada looduslikke värve
- töötada grupis
hindab
oma tervist ja keskkonna ja tunneb vajadust oma tarbimise harjumustega inimtegevuse negatiivset mõju vähendada
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
Läbivad teemad „Keskkond ja jätkusuutlik areng“ § 5. Gümnaasiumis taotletavad pädevused:
10) omab väljakujunenud loodusteaduslikku maailmapilti ning mõistab nüüdisaegse loodusteaduse olemust, teab globaalprobleeme, võtab kaasvastutuse nende lahendamise eest, väärtustab ja järgib jätkusuutliku arengu põhimõtteid;
14) elab tervislikult, oskab hoida ja vajaduse korral taastada oma vaimset ja füüsilist vormi.
Ainevahelised seosed ja teemad: Bioloogia: Ökoloogia, Keskkonnakaitse Keemia: 6. Anorgaaniliste ainete põhiklassid Õppesisu: Anorgaanilised ühendid igapäevaelus, ehitusmaterjalid Põhilised keemilise saaste allikad, keskkonnaprobleemid
Meetodid:
võrdlemine, rühmatöö, diskussioon, värve valmistamine looduslikest komponentidest
Juhis õpetajale:
Õpetaja täidab pärast programmi läbiviimist programmi osalejate nimekirja vormi ning tagasisidelehe
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Lisainfo:
*hinnale lisandub materjalide transpordikulu, kui programm viiakse läbi väljaspool Sillamäed
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
59.3972016, 27.7638433
Programmi läbiviija:
Keel:
Pikk kirjeldus:
Töötoa osalejad jagatakse rühmadeks (5-7 liiget).
Rühmad arutavad ja kirjutavad üles osalejate isiklikku kogemust remontiga kodus, toovad välja remondi positiivsed ning negatiivsed küljed.
Väitlus: kas kaasaegse ehitusmaterjalide kasutamisel on rohkem positiivse või negatiivse külge?
Praktiline rühmatöö " Ehitusvärvide koostise analüüs"
Tavaliste ehitusvärvide koostise analüüs, ohutuskardid, kemikaalide mõju tervisele ja keskkonnale.
Rühmad esitavad oma töö tulemusi.
Arutelu: " Mis on " haige maja sündroom". Värvide olelusring.
Rühmatöö: Ohtlikke jäätmete kogumispunkti ja ehitusjäätmete vastuvõtu punkti asukohtade määramine kaardil.
Kuidas saab tarbija leida alternatiivi ja ära tunda keskkonnasõbralike tooteid.
Osalejad õpivad ise kokku segama looduslikke värve: munaõlitempera, õllelasuurvärv ja kaseiinvärv ehk kohupiimavärv, teevad värvide proove erinevatel alustel- puitpinnal, pahteldatud kipsplaadil ja paberil ning hindavad tulemusi
Kokkuvõteks toimub tavalise ja looduslike värvide olelusringi ja nende keskkonnamõju võrdlemine
Tagasiside programi lõpus: "Minu jaoks oli kõige huvitavam täna…"