

Tutvume Kostivere karstiala, Jägala joa ja Linnamäe hüdroelektrijaamaga keskendudes vee tähtsusele looduses ja inimeste elus. Tutvutakse piirkonna loodusega. |
Õpipädevused:
Õpitulemused:
• teab, mis on põhjavesi, hüdroenergia, karst;
• teab, et kauges minevikus Maal elanud taimi ja loomi võib tänapäeval leida kivististe ehk fossiilidena;
• toob näiteid pinnavormide ja pinnamoe muutumise kohta erinevate tegurite (murenemise, vee, inimtegevuse) toimel;
• oskab selgitada veeringet;
• väärtustab põhjavett kui olulist loodusressurssi;
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
Loodusõpetus, II kooliastme teemad:
Vee kasutamine; pinnavormid ja pinnamood; loodus- ja keskkonnakaitse Eestis.
Läbivad teemad:
Tervis ja ohutus – räägitakse puhta joogivee tähtsusest; tutvustatakse vajalikke ohutusmeetmeid õppekäigul;
Keskkond ja jätkusuutlik areng – käsitletakse põhjavee kaitse vajalikkust, tutvutakse hüdroenergia kasutamisega; Arutletakse vee säästliku tarbimise võimaluste üle.
Meetodid:
Õpperetk, vestlus, vaatlus, arutelu, ajurünnak, demonstratsioon, mäng
Kasutatavad vahendid: veeringe mudel, fossiilide kogu grupile näitamiseks
Juhis õpetajale:
Palume valida õues viibimiseks sobiv, ilmale vastav riietus ja jalanõud. Soovitame õpilastele eelnevalt tutvustada programmi teemat ning asukohta, et õpilastel oleks võimalus omandatud teadmisi looduses rakendada. Soovitame pärast õppekäiku koolis programmil kuuldut/nähtut korrata ja kinnistada. Õppekäigu ajal on saatva õpetaja rolliks grupi jälgimine. |
Ootame koolilt tagasisidet õppeprogrammi kvaliteedi kohta. Seda saab anda läbi keskkonnahariduse portaali.
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Lisainfo:
Õpperetke rajad on lühikesed ( kuni 1 kilomeeter) ja igaühele jõukohased.
Programmi kestus koos ühitranspordiga liikumisega 3 tundi. Norra allikate külastamisel lisandub 1 tund.
Programmi saab kohandada puuetega õpilastele, kuid kahjuks ei ole rada läbitav abivahendiga liikujatele. Meie juhendajad on saanud puuetega inimestega tegelemiseks ettevalmistuse ja läbinud esmaabikursuse.
Palume õpilastel võileib ja jook kaasa võtta. Kodus reisikotti pakkides tuleks igaühel läbi mõelda, kuidas looduses einestada nii, et ei tekiks mingeid jäätmeid.
Õpperaja läbimisega ei ole õpilastel probleeme.
Programm on kohandatav erivajadustega (sh liikumispuudega) õpilastele. Palume keskust eelnevalt teavitada. Keskuse juhendajad on saanud puuetega inimestega tegelemiseks ettevalmistuse ja läbinud esmaabikursuse.
Juhendajate hariduslik valmisolek.
Priit Adler: kõrgharidus- õpetatud agronoom, keskkonnaspetsialist, keskkonnamõju hindaja, müraekspert, loodusgiid tase 5, noorsootöötaja tase 6, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.
Ain Aasa: kõrgharidus, loodusainete õpetaja, loodusgiid, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
59.436279464649, 25.1155023
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
5132149
Keel:
Pikk kirjeldus:
|