
Juhis õpetajale:
Soovituslik – õpetaja tutvustab eelnevalt õpilastele programmi sisu ning annab neile teoreetilised põhiteadmised valitud teemadel.
Innustab õpilasi programmist aktiivselt osa võtma ja jälgib, et lapsed käituvad headele tavadele vastavalt.
Vajadusel täidab programmi raames kokkulepitud ülesandeid.
NB! Vastavalt programmide valikule ilmastikule sobiv riietus ja jalanõud.
Õppehoones vajalikud vahetusjalanõud.
Sihtgrupp:
7-9 kl III kooliaste
Kestus:
1 tund
Grupi suurus:
27
Läbiviimise koht:
Pernova Loodusmaja, A. H. Tammsaare pst 57, Pärnu
Maakond:
Pärnumaa
Keskus:
Otsekontakt:
Programmi läbiviija:
Mari Sisask, Elina Jantson, Karin Klaus, Aarne Paul
Keel:
Eesti keel
Pikk kirjeldus:
Loodusalane programmipäev on suunatud üldhariduskooli 7-9 klassi õpilastele, kus ühe koolipäeva vältel on õpilastel võimalus kinnistada/täiendada teoreetilisi teadmisi läbi praktiliste tegevuste ja aktiivõppe meetodite. Programmipäevad on kooskõlas Põhikooli riikliku õppekava III kooliastme loodusainete ainevaldkonnaga ja üles ehitatud 4 õppeaine vahel: keemia, füüsika/astronoomia, bioloogia ja geograafia.
Üks klass (kuni 27 õp) saab valida 3 õppeprogrammi nelja erineva õppeaine vahel. Keemia, geograafia ja bioloogia programmi läbiviimisel jaotatakse klassikomplekt kahte õppegruppi, õppetöö füüsika/astronoomia programmil planetaariumis toimub ühele klassikomplektile korraga. Programmipäeva pikkus on 4,5 h millest õppetöö kestvus 5 ak.
Õppeprogrammide valik programmipäeval õppeainete kaupa:
keemia 2x45 min;
bioloogia või geograafia 2x45 min;
füüsika/astronoomia 1x45 min.
Õppetöö vahel on ettenähtud 15 minutilised puhkepausid, kus õpilastel on võimalus tutvuda Pernova Loodusmaja püsiekspositsiooni ja näitusega.
Programmide valik 7. klass
Keemia
Veeanalüüs
Bioloogia/ geograafia
Bioindikatsioon (tiigipüük)
Kala välis- ja siseehitus - kala lahkamine
Mikroskoopia - taimerakk
Mikroskoopia - rakkude mitmekesisus
Selgroogsete rühmade võrdlus
Eesti kivimid ja geoloogiline ehitus
Kivimiringe
Orienteerumine kaardi, kompassi ja GPSi abil
STEAM: kaardid ja orienteerumine
Füüsika/astronoomia
Astronoomia internetis, nutiseadmetes
Kosmosetehnoloogiad
Programmide valik 8. klass
Keemia
Looduslike objektide analüüs
Veeanalüüs
STEAM: keemilised elemendid ja ainete ehitus
Bioloogia/ geograafia
Bioindikatsioon (tiigipüük)
Lülijalgsete rühmade võrdlemine
Mikroskoopia - taimerakk
Mikroskoopia - seened
Mikroskoopia - rakkude mitmekesisus
Selgrootute rühmade võrdlus
Eesti kivimid ja geoloogiline ehitus
Kiirgusega seotud keskkonnaprobleemid ning ohud Eesti elanikkonnale
Kivimiringe
Kivististe määramine
Orienteerumine kaardi, kompassi ja GPSi abil
STEAM: kaardid ja orienteerumine
Füüsika/astronoomia
Astronoomia internetis, nutiseadmetes
Kosmosetehnoloogiad
Programmide valik 9. klass
Keemia
Veeanalüüs
Looduslike objektide analüüs
STEAM: keemilised elemendid ja ainete ehitus
Bioloogia/ geograafia
Eesti imetajad: koljudemääramine
Bioindikatsioon (tiigipüük)
Mikroskoopia - rakkude mitmekesisus
STEAM: Inimkeha kui tervik
Eesti kivimid ja geoloogiline ehitus
Kiirgusega seotud keskkonnaprobleemid ning ohud Eesti elanikkonnale
Kivimiringe
Kivististe määramine
Orienteerumine kaardi, kompassi ja GPSi abil
STEAM: kaardid ja orienteerumine
Füüsika/astronoomia
Astronoomia internetis, nutiseadmetes
Kosmosetehnoloogiad
Õppemeetodid: programmides kasutatakse erinevaid õppemeetodeid: teema tutvustus, kordamine, selgitus, vestlus, arutelu, vaatlus, katse, demonstratsioon, individuaalne- ja rühmatöö, aktiivõppe meetodeid. Õppemeetodite valikul on arvestatud õppeprotsessi eesmärke, õpiväljundeid ja õppetöö spetsiifikat.
Maksumus: Hind kujuneb hinnapakkumise alusel, võimalik tellida lisateenuseid (majaekskursioon, toitlustus jpm).
Maksumus: Hind kujuneb hinnapakkumise alusel, võimalik tellida lisateenuseid (majaekskursioon, toitlustus jpm).
Viimati uuendatud:
20.03.2020