
Programmi käigus saadakse põhjalik ülevaade loodusressursside nagu liiva, turba, joogivee, tehnoloogilise vee ja põlevkivi kasutamise kohta ning selle mõjust Kurtna järvestikule (maastikukaitsealale). Vee-elustiku uurimine ja magevee vaatlus annab lastele vastuse – miks on vaja väärtustada bioloogilist mitmekesisust. Programm toob selgelt välja loodussäästliku eluviisi ja säästva majanduse arendamise olulisuse.
Õpipädevused:
Õpitulemused:
Oskav teostada maastiku vaatlusi
Oskab kasutada erinevaid tehnoloogilisi vahendeid
Planeerib, teeb ja analüüsib loodusteaduslikke uuringuid
Mõistab looduse, tehnoloogia ja ühiskonna vastastikuseid seoseid
Suhtub vastutustundlikult oma tarbimisharjumuste kujundamisel
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
PK Loodusõpetus: Inimene uurib loodust. Mõõtmine loodusteadustes, mõõteriistad, mõõteühikud, mõõtmistulemuste usaldusväärsus.
PK Loodusõpetus: Elus- ja eluta looduse seosed. Inimtegevus, tehnoloogia ja looduslik tasakaal.
Gümn geograafia: Loodusvarade majandamine ja keskkonnaprobleemid.
Gümn ökoloogia: Teadvustab looduse, tehnoloogia ja ühiskonna vastastikuseid seoseid.
Gümn ökoloogia: Keskkonnakaitse. Loodusvarade majandamine ja keskkonnaprobleemid.
Läbiv teema: Keskkond ja jätkusuutlik areng.
Meetodid:
paikvaatlused, maastiku mõõtmised, vee andmete mõõtmised sensoritega, vee analüüs, võrdlused, arutelud
Juhis õpetajale:
Õpikeskkonna eripära: mõhnadega maastik. Vihmase ilmaga võib ette tulla lühemaid poriseid lõike.
Riietus mugav ja sobilik looduses liikumiseks. Arvestada tuleb Eesti muutlike ilmaoludega. Kaasa vihmakeep.
Programm on kohandatav kerge liikumispuudega õpilastele.
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Lisainfo:
Rühma suurus: kuni 24 õpilast + 2 õpetajat.
Korraga saame vastu võtta maksimaalselt 2 rühma.