

Sissejuhatus
päevakava tutvustus, töökorralduse selgitus, tööpunktide lühitutvustus.
Rühmatööd üheksas tööpunktis
- 3-4 liikmelised rühmad teostavad üheksas erinevas Läänemereteemalises tööpunktis praktilised tööd;
- tööpunktides degusteeritakse erineva soolsusega veeproovide ja viiakse need kokku mängu proovivõtukohtade vahel soolsuskaardi alusel;
- otsitakse mereheidisest meretaimede ja loomade jäänuseid ja määratakse neid, täites merebingo lehte;
- tutvutakse erinevate Läänemere kaladega;
- koostatakse Läänemere elustiku toitumisahelaid, määratakse taimi, selgrootuid, linde ja imetajaid;
- tutvutakse Läänemere hüljestega;
- arutletakse Läänemere keskkonnaprobleemide üle ja koostatakse plakat mere kaitseks;
- vaadatakse lühikesi videoklippe erinevatel Läänemere teemadel ja hülgekaamera hooajal jälgitakse hetkeolukorda hallhüljeste koloonias.
Kokkuvõte
Rühmade tulemuste võrdlus; jagamisring igaühe kogemusest, avastustest, uutest teadmistest.
Õpipädevused:
Õpitulemused:
• oskab koostada toiduahelat etteantud liikidega jooniste ja liikide eluviisi kirjelduste põhjal; määrata kalaliike lihtsate abimaterjalide abil; leida internetist erineva teemaga looduskaameratele ligipääsu;
• tunneb vähemalt kuut Läänemeres elavat kalaliiki, kahte hülgeliiki, kahte olulisemat vetikat, nelja karbiliiki;
• teab Läänemere soolsuse eripära, erinevate mereliikide eluviisi ja kehakuju seoseid; hüljeste poegimise ja merejää kvaliteedi seoseid, oma otseseid ja kaudsemid suhteid Läänemerega ja Läänemerd ümbritsevaid riike;
• mõistab Läänemere elustiku iseärasuste seost soolsuse ja kliimatingimustega, merekeskkonna kaitse vajadust ja organismide ning nende elukeskkonnatingimuste tihedate vastastikuste sidemete tähtsust; mere ja selle elustiku olulisust ja hoidmise ning seire vajadust.
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
Loodusõpetus
- Vesi Läänemeres – merevee omadused. Läänemere asend ja ümbritsevad riigid. Elutingimused Läänemeres. Mere, ranniku ja saarte elustik ja iseloomulikud liigid ning nendevahelised seosed. Läänemere reostumine ja kaitse.
- Õpilane iseloomustab Läänemerd kui ökosüsteemi; selgitab Läänemere vähese soolsuse põhjusi ja riimveekogu elustiku eripära; võrdleb organismide elutingimusi järves ja meres; määrab lihtsamate määramistabelite järgi Läänemere selgrootuid ja selgroogseid; koostab Läänemerele iseloomulikke toiduahelaid või -võrgustikke; selgitab Läänemere reostumise põhjusi ja kaitsmise võimalusi.
Juhis õpetajale:
Eelinfo andmine programmile tulevatele õpilastele (mis teema, vahetusjalatsite vajadus, kokkulepe õpilastega, kas töölehed lähevad hindamisele või mitte); toimivate töörühmade moodustamisel abistamine (vajadusel); soovitav aktiivne osalemine tööpunktidega tutvumisel ja vajadusel õpilaste nõustamine, küsimustele vastamine; tagasiside küsitluslehe täitmine.
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Lisainfo:
Tellimine ja info: programmid@tartuloodusmaja.ee
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
58.3803614, 26.7499653
Maakond:
Keskus:
Otsekontakt:
736 6120
Keel:
Viited:
Seotud failid:
Programmi täpsem kirjeldus
Pikk kirjeldus:
Programm pakub võimalust tutvuda erinevate praktiliste tööde, vaatluste ja ülesannete kaudu Läänemere iseloomulike tingimuste ja elustikuga. 3-4 liikmelistes rühmades töötades läbitakse üheksa erinevat Läänemere teemalist tööpunkti, täites ka töölehte. Tööpunktides degusteeritakse erineva soolsusega veeproovide ja viiakse need kokku mängu proovivõtukohtade vahel soolsuskaardi alusel; otsitakse mereheidisest meretaimede ja loomade jäänuseid ja määratakse neid, täites merebingo lehte; tutvutakse erinevate Läänemere kaladega; koostatakse Läänemere elustiku toitumisahelaid, määratakse taimi, selgrootuid, linde ja imetajaid; tutvutakse Läänemere hüljestega; arutletakse Läänemere keskkonnaprobleemide üle ja koostatakse plakat mere kaitseks; vaadatakse lühikesi videoklippe erinevatel Läänemere teemadel ja hülgekaamera hooajal jälgitakse hetkeolukorda hallhüljeste koloonias.