
Avastusõpe Puhta vee teemapargi õpperajal eeldab digivahendi kasutamisoskust ning huvi avastada loodust mitte traditsiooniliselt ja kasutades ruutkoode. Ülesanded punktides käsitlevad loodusvaatlusi loomade tegevuste ja taimede kasvukohtade, avastust digitehnoloogiat kasutades, uusi teadmisi loodusest, praktilisi ülesandeid nagu näiteks puu kõrguse, puu diameetri mõõtmist või arvutamist, õuematemaatika ülesandeid geomeetria, protsendi alalt õpperaja 40-s punktis: http://metsamoisa.ee/index.php/opperajad ja kaart: http://metsamoisa.ee/index.php/orinteerumine/metsamoisa-orienteerumiskaart. Ligipääs on tagatud ratastoolija kruusakattega kõnniteelt.
Õpperaja pikkus on ligikaudu 4 km, mida seda saab diferentserida kestuse vanuse, füüsilise võimekuse ja huvi järgi.
Õpperada läbib metsaparki, mõisparki, metsarada, Meelteaeda, tiiki, mesilaste vaatlustaru, taastuvenergiatootmist, ilmakaari, loomade tegevusjälgede avastamist ja õuematemaatika klassi jne.. Orienteeruda tuleb õpperajal kaardi järgi, mida saab jälgida nutiseadmes. Sobilik 4. - 9.klass
Programmi kohandatakse puuetega lastele vastavalt õpilaste individuaalsetele õppekavadele sh abivahendiga liikujatele. Meie juhendajad on saanud puuetega inimestega tegelemiseks ettevalmistuse ja läbinud esmaabikursuse.
Relation to curriculum:
Study result:
- kirjeldab metsa kui ökosüsteemi, sh keskkonnatingimusi metsas;
- võrdleb männi ja kuuse kohastumusi;
- iseloomustab ja võrdleb peamisi metsatüüpe kasvutingimuste järgi;
- selgitab, kuidas kaitsta elurikkust metsas;
- selgitab loodus- ja majandusmetsade kujunemist, nimetab säästva metsanduse
põhimõtteid.
- oskab kirjeldada taimede ja loomade eluavaldusi: : toitumine ja tegutsemine talvel;
- väärtustab bioloogilist ja maastikulist mitmekesisust ning säästvat eluviisi;
- oskab õpetaja juhendamisel teha lihtsamaid praktilisi töid, teha lõket, keeta taimeteed;
III kooliastme õpilane lisaks eelnevale
- leiab ning analüüsib infot loomade kaitse, püügi ja jahi kohta
- väärtustab selgrootute loomade kaitsmist.
Interdisciplinary integration:
II kooliaste: 2.1.6.5. Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond, 2.1.6.10. Muld elukeskkonnana, 2.1.6.11. Aed ja põld elukeskkonnana, 2.1.6.12. Mets elukeskkonnana, 2.1.6.15. Elukeskkond Eestis III kooliaste: 2.2.4.7. Selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid
Programmi seos riikliku õppekavaga 2. Läbiv teema „Keskkond ja jätkusuutlik areng“ 4. Läbiv teema „Kultuuriline identiteet“ 7. Läbiv teema „Tervis ja ohutus“
Methods:
Ruutkoodide ja nutiseadme kasutamine looduse õppeks, avastusõpe, praktilised mõõtmised looduses, loodusvaatlus, joonisfilmi tegemine, fotografeerimine, loomade tegevusjälgede otsimine jne.
Juhendaja jagab õpetab kasutama WIFI -t ning annab kõikidele õpilastele kaardi millega on võimalik orienteeruda erinevate punktide vahel ja neid leida.
Palume kaasa võtta isiklik nutiseade millega saab lugeda ruutkoode kohalikus wifi võrgus.
Guidance for teacher:
Riietus ja jalanõud palume valida vastavalt ilmastikule ja õues viibimiseks. Tutvustage õpilastele eelnevalt programmi teemat ning asukohta. Alustada teema tutvustamisega koolis, et õpilastel on võimalus omandatud teadmisi rakendada praktikasse looduses liikudes. Peale õppekäigu toimumist jätkake teema käsitlemist koolis. Korrake programmil nähtut/kuuldut.
Target group:
Duration:
Group size:
Occurence time:
Price:
Additional info:
Erivajadustega õpilaste osalemise puhul on vajalik võtta kontakti. Selgitame välja puuded, erivajadused ja taristu võimalused.
Tagasisidet õppeprogrammi kvaliteedi kohta saab anda keskkonnahariduse veebilehe kaudu. Vahetu tagasiside õpetajalt ja õpilastelt saadakse programmi kokkuvõtte tegemisel suuliselt: millest räägid oma kaaslasele või perele, mis õnnestus, mis üllatas, mis häiris, mida teha teisiti, kas tuled uuesti järgmisele programmile.
Juhendajate hariduslik valmisolek.
Priit Adler: kõrgharidus- õpetatud agronoom, keskkonnaspetsialist, keskkonnamõju hindaja, müraekspert, loodusgiid tase 5, noorsootöötaja tase 6, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.
Ain Aasa: kõrgharidus, loodusainete õpetaja, loodusgiid, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.
Helgi Sammel: kõrgharidus metsainsener, , loodusgiid noorsootöötaja, matkajuht, TÜ uurimusliku õppe tunnistus, koolitatud maaelu nõustaja, Loodustarkuse Teadushuvikooli õpetaja.
Place of performance:
Location of execution:
59.056192726488, 26.0098026
Program performer:
Language:
Last saved:
Long description:
Programm kestab 3 tundi koos söögipausiga 30 minutit vastavalt õpilaste söögiaja harjumusele ja soovile.
Sissejuhatus 15 min
Õppekäigu eesmärkide tutvustamine. Kuidas käituda õppekäigul, ohutusreeglite selgitamine.
Tegevused 2 tundi
Avastusõppel kasutatakse digivahendeid kasutades ruutkoode. Ülesanded käsitlevad loodusvaatlusi loomade tegevuste ja taimede kasvukohtade, avastust digitehnoloogiat kasutades, uusi teadmisi loodusest nagu rähni töökoda, praktilisi ülesandeid nagu näiteks puu kõrguse, puu diameetri mõõtmist või arvutamist, õuematemaatika ülesandeid geomeetrilisi kujundeid moodustades nööriga, puuliigi protsent koguhulgast, lohukivi lood, metsaõunapuu, metssigade püherdamise ja ravitsemise koht. Kokku 40-s punktis.
Õpperaja pikkus on ligikaudu 4 km, mida seda saab diferentserida kestuse vanuse, füüsilise võimekuse ja huvi järgi.
Õpperada läbib metsaparki, mõisparki, metsarada, Meelteaeda, tiiki, mesilaste vaatlustaru, taastuvenergiatootmist, ilmakaari, loomade tegevusjälgede avastamist ja õuematemaatika klassi jne.. Orienteeruda tuleb õpperajal kaardi järgi, mida saab jälgida nutiseadmes.
Kokkuvõte õppekäigust.15 min
Küsimus põhikooli õpilastele – mida avastasite ja mida märkasite?