pakendite teekond
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Ringmajanduse näidete kaudu arutletakse teadliku tarbimise rolli üle igapäevases elus ning räägitakse lahti meie valikute mõju keskkonnale. Programmi kestel õpitakse võrdlema erinevaid pakendite materjale ning nende edaspidisel valimisel arvestama toote eluringi. Praktilise töö käigus uuritakse binokulaaridega mikroplasti näitel looduslike ja tehismaterjalide lagunemisprotsessi erinevusi vees ja mullas. Mängulises vormis mudeldatakse prügipimedust ning inimtegevuse mõju toiduvõrgustikule.

Maakond: Tartumaa
Sorteeritud jäätmed osalevad ringmajanduses Foto: Mari Kala
Sorteeritud jäätmed osalevad ringmajanduses Foto: Mari Kala
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

 

Õppeprogrammi abil mõistetakse, et jäätmed on ainult inimese tekitatud probleem ning nende liigiti kogumine on hädavajalik. Jäätmeid liigiti kogudes osaleme kõik ringmajanduses, sest siis suuname olemasoleva materjali uuteks toodeteks ning hoiame sellega kokku loodusvarasid, energiat ja veekulu. Nii aitame ise kaasa jätkusuutlikule ehk kestlikule arengule.

Maakond: Järvamaa
õppeklass jäätmed
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Jäätmeteemalises õppeklassis (Kalevi 1a, Räpina) toimuv õppeprogramm selgitab ringmajanduse toimimise põhimõtteid. Programm annab tervikliku ülevaate jäätmete tekkimisest, liigiti kogumisest, taaskasutamisest, biokäitlusest, põletamisest ning prügilasse ladestamisest. Õppetöö praktilist poolt toetavad videoklipid jäätmetest ning arvukad tootenäidised.  Jäätmevoo kulgu ja prügila ehitust selgitavad maketid.

Maakond: Põlvamaa
Jäätmed ringlusse
Mari Kala
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammis saab läbi aktiivtegevuste ja arutelude vastused küsimustele mis on jäätmed, kuidas need tekivad, miks on vajalik nende liigiti kogumine, mis saab jäätmetest edasi, kuidas jäätmete teket vähendada ning kuidas see kõik säästab meid ümbritsevat loodust.

Maakond: Põlvamaa
mobiil
Mari Kala
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programm tutvustab läbi rühmatööde mobiiltelefoni elutsüklit – milliseid materjale kasutatakse mobiiltelefoni tootmises, millistest maailma paikadest need materjalid on pärit, kuidas toimub nende kaevandamine ja millist mõju avaldab see keskkonnale. Toimub arutelu mobiiltelefonist vabanemise ja edasikasutamise võimalustest ning programmi tulemusena suunavad õpilased kodus kasutuna seisvad telefonid ringlusse.

Maakond: Põlvamaa