
Juhendaja tutvustab õpilastele erinevaid väljasõitude korraldamise võimalusi, räägib, kuidas seda planeerida, missugustel sõitudel milliseid vahendeid vajatakse jne. Seejärel panab klass kokku reisiplaani, koostab eelarve ja nimekirja vajalikest vahenditest. Juhendaja esitab suunavaid küsimusi ja täpsusteb. Lõpuks valmib selline plaan, mille abil saakski väljasõidu teha.
Õppeprogrammi eesmärk on käsitleda üksikisiku, kogukonna ja ühiskonna vastutust elukeskkonna kestlikkuse, elurikkuse ja metsakoosluste säilimisel ning õpetada turvalist ja säästlikku käitumist. Praktiliste näidete ja tegevuste varal tutvustatakse loodushoidu ja keskkonnateadlikkust. Arutleme ringmajanduse, prügi sorteerimise, kliimamuutuste ning muude keskkonnahoiu aktuaalsete probleemide ja lahendusvõimaluste üle. Räägime looduskaitselistest ja loodust tutvustavatest tegevustest ning võimalustest Eestis.
Programmil on Eesti Keskkonnahariduse Ühingu keskkonnaharidusliku õppeprogrammi kirjelduse kvaliteeti tõendav märgis „Läbimõeldud programm“, märgis nr 456.

Õppeprogrammi eesmärk on tutvustada linnalähedast metsa ning õpetada turvalist ja säästlikku käitumist ning jätkusuutlikku metsahoidu. Oleme selleks valinud mitmekesise metsa Ida-Harjumaal, kus tutvume erinevate metsatüüpidega, arutleme metsa eluringi ning säästliku ja jätkusuutliku looduskasutuse üle, vaatame kobraste tegevuse jälgi ning arutleme inimtegevuse mõju üle metsas. Õpilased saavad ise proovida ainetundide korraldamist looduses, tunnetame metsa viie meelega ning mängime maastikumängu. Retk on sobilik ka erivajadusega õpilastele.
Tegemist on grupitöö vormis toimuva aruteluga, kus õpilased kaardistavad enda jaoks olulisi keskkonna-loodushoiu probleeme ja otsivad konkreetseid võimalusi, kuidas nemad saavad reaalselt panustada probleemi leevendamisse. Programmi lõpus tehakse ühine päeva kokkuvõte. Õpetaja saab enda kätte õpilaste tööd, mis annab võimaluse programmis alustatuga koolitunnis edasi minna.

See on võistlus, mille käigus saadakse teadmisi Paljassaare Linnuhoiuala ja selle elanike kohta. Õpilased lähevad kaheliikmeliste võistkondadena Paljassaare Linnuhoiualale, otsivad oma nutiseadme abil teed, kontrollpunkte küsimusi ja vastuseid. Parimad saavad auhinnad. Tegemist on integreeritud programmiga, mis hõlmab bioloogiat, geograafiat, ajalugu, keskkonnakaitset, eesti keelt, matemaatikat, informaatikat ja kehalist kasvatust. Lisaks võistluslik mäng looduses ja meeskonnatöö.