

Planetaariumi visuaalne programm (360º): inimese kui terviku toimimise vaatlemine. Ehitame skeletist kuni nahani - elundkondade kaupa inimese. Vaatlem, arutleme ja elundkondade omavaheline seos.
Luustiku, vereringe- ja hingamiselundkonna praktikum klassiruumis: preparaatide tegemine, vaatlemine mikroskoobiga.
Soovituslik 9. kl ja gümnaasium.
Tutvu planetaariumi võimalustega siin.
Sissejuhatavas osas antakse ülevaade meil talvituvatest lindudest, õpitakse lindude määramist ja saadakse teada, miks on oluline linnuvaatluste läbiviimine mida linnud indikeerivad. Iseseisva töö osas otsivad õpilased grupiti aias või pargis linde ja määravad neid. Kokkuvõtvas osas arutletakse vaatluse tulemuste üle võetakse päev kokku.
Programmi käigus tutvuvad õpilased maavarade, nende omaduste ja kasutamisega igapäevaelus. Rühmatöös lahendavad õpilased ülesandeid tähtsamate maavarade omaduste ja tunnuste, põlevkivi kasutusalade ja inimese kehas leiduvate mineraalide kohta ning maavarade kasutamisest igapäevaelus (tarbekaubad, mobiiltelefonid, tehnika, energeetika jm). Programmis käsitletakse ka maavaradega seotud keskkonnaprobleeme. Programm toimub TÜ loodusmuuseumi õppeklassis ja püsinäitusel.

Programm tutvustab läbi rühmatööde mobiiltelefoni elutsüklit – milliseid materjale kasutatakse mobiiltelefoni tootmises, millistest maailma paikadest need materjalid on pärit, kuidas toimub nende kaevandamine ja millist mõju avaldab see keskkonnale. Toimub arutelu mobiiltelefonist vabanemise ja edasikasutamise võimalustest ning programmi tulemusena suunavad õpilased kodus kasutuna seisvad telefonid ringlusse.