Looduse kaubamaja_türi
Tolmeldamine on tähtis töö. Foto: Maarika Männil
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvutakse seitsme erineva looduse hüvega,
mida seostatakse oma igapäevaeluga. Rõhutatakse jätkusuutliku elukorralduse põhimõtteid ja inimese olulist rolli selles.

Maakond: Harjumaa
Vee-elustiku uurimine
Vee-elustiku uurimine. Foto: Krista Kingumets
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi käigus saadakse kogemus vee-elukeskkonna ja -elustiku uurimisest, arendatakse vaatlemis-, märkamis- ja koostööoskust. Tehakse vaatlusi: mõõdetakse vee temperatuuri ja happesust, võimalusel ka veekogu sügavust ja Secchi kettaga vee läbipaistvust. Rühmatööna teostatakse kahvapüüki. Õpitakse määrajate kasutamist, määratakse selgrootute liigid/rühmad ja toitumistüüp. Hinnatakse uuritud veekogu selgrootute mitmekesisust ja veekogu seisundit. Arutletakse vee-elustiku mitmekesisuse tähtsusest looduses ja inimese elus.   

Maakond: Harjumaa
Katkujuur
Katkujuur. Foto: Krista Kingumets
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Oma- ja võõramaised liigid meie looduses - kes nad on, kuidas neid ära tunda. Võõrliikide mõju kohalikule elustikule. Kõrvutatakse omamaiseid ja võõrliike, arutletakse võõrliikide leviku ja inimese rolli üle, saadakse teada kuidas võõrliigid kodumaist elurikkust mõjutavad ning kuidas selle negatiivset mõju vähendada. Rühmatöö ja slaidiesitlus. Iga õpilane täidab töölehe ja annab tagasiside oma uute teadmiste kohta.

Maakond: Harjumaa
Jäätmed ringlusesse
Mari Kala
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammis saab läbi aktiivtegevuste ja arutelude vastused küsimustele mis on jäätmed, kuidas need tekivad, miks on vajalik nende liigiti kogumine, mis saab jäätmetest edasi, kuidas jäätmete teket vähendada ning kuidas see kõik säästab meid ümbritsevat loodust.

Maakond: Harjumaa