

Murumängude õppeprogrammis õpivad lapsed tundma õuemurus kasvavaid taimi ja muru sees elavaid pisiloomi. Õpilased saavad teada, millistest osadest koosnevad taimed ning milline on putuka kehaehitus. Lapsed omandavad teadmisi liigirikkuse tähtsusest ja inimese mõjust loodusele.

Loodusmaja elavnurgas ootavad uurimist ja vaatlemist mitmed põnevad selgrootud loomad (ahhaatteod, raagritsikad, tuhatajalad jt.), pargis õpitakse märkama ja leidma meie looduses tavalisi selgrootuid (mardikad, teod, sajajalgsed, tuhatjalad, kimalased, sipelgad, ussid). Leitakse loomade sarnasusi ja erinevusi, tutvutakse nende eluviisi ja välisehitusega, õpitakse selgrootuid kirjeldama. Töö käigus kasutatakse luupe ja mikroskoope. Pisut mängimist ja meisterdamist teeb õppetöö vaheldusrikkamaks ja lõbusamaks.

Kui öelda „seen“, ilmub silme ette uhke puravik või kärbseseen – keegi selline, kellel on jalg ja kübar. Aga missugune näeb välja organism, keda teadlased seeneks nimetavad? Seente maailm on palju mitmekülgsem ning seda mitmekesisust muuseumitunnis uurimegi.

Nõmme loodusmajas ja parkmetsas läbiviidav õppeprogramm on mõeldud eelkõige 1.klassi õpilastele esimeseks kooliväliseks õppekäiguks, aga sobib kõigile I kooliastme õpilastele.
Tööd saavad kõik meeled, kohtutakse loomadega loodusmajas ja loomade päriskoduga, mõeldakse ennast loomaks ja taimeks, saadakse osaks loodusest.
Õppeprogramm annab ülevaate neljast tuntumast putukaseltsist: liblikalistest, mardikalistest, kahetiivalistest ja kiletiivalistest. Progammis tutvustatakse õpilastele interaktiivses vormis näitevahendite abil putukate mitmekesisust Eesti looduses.