Vesiroos Mukris 28.06.2017
Vesiroos Eidapere järves (Mukri maastikukaitseala). Foto: Maarika Männil
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Kasutades Keskkonnaagentuuri väljaannet „Eesti looduse kaitse aastal 2020“, õpitakse Raplamaa näitel looduskaitse üldisi eesmärke ja Eesti looduskaitsesüsteemi peamisi põhimõtteid. Teadvustatakse, et loodushoidu saab ja peab panustama igaüks. Selleks tuleb märgata ja vaadelda ning oma tulemused kandma andmebaasi või teatama 1247. Teadmistepõhine ja teadlik tegutsemine eeldab teadmisi. Neid saab ammutada usaldusväärsetest allikatest, mida programmis tutvustatakse.

Maakond: Raplamaa
põlevkivi mäng
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Põlevkivi töötleval tööstusel on Eesti kõige suurema tööstusharuna ka kõige olulisem keskkonnamõju. Seetõttu tuleb selle sektori tähtsuse hindamisel riigi majandusele  hoolikalt kaaluda sotsiaalmajanduslike ja energiajulgeoleku aspekte ning ka keskkonnaaspekte

Töötoa programm annab infot põlevkivi kaevandamise erinevatest aspektidest ja mõjudest inimesele/keskkonnale/majandusele.

Programm koosneb: temaatilistest videotest, allegoorilisest kaevandusteemalisest rollimängust “Mis seal toimub?” ja  aruteludest ÜRO kestlikest ja riiklikest arengueesmärkidest ning tarbimisest

Õpilastele tutvustatakse kestliku arengu sihte, tekitada osalejates emotsionaalse seose rollimängu teemadega, arendades omavahelist koostööd leidmaks kõiki osapooli rahuldava tulemused. Käsitletakse ka eetilisi dilemmasid (nt töötus vs.loodushoid).

Peale õppeprogrammi läbimist õppija:

1) oskab mõista põlevkivi kaevandamise ja töötlemise mõju erinevaid aspekte

2) oskab mõista meie igapäevase elektri tarbimise ning keskkonnamõju seoseid

3) oskab nimetada taastuvenergia liike

4) oskab siduda mängus toimuv nii enne kui pärast üritust praeguses maailmas aktuaalsete teemade ja võimalike isikliku panustamise viisidega.

5) oskab väärtustada koostööd ja mõista kompromissini jõudmise viise.

 

Peale õppeprogrammi läbimist on õppija täiendanud ka  oma väärtuspädevust - suudab tajuda ja väärtustada oma seotust teiste inimeste ja loodusega, samuti mõista probleemide kompleksust ja ühiskonna probleemide/väljakutsete eri aspektide seotust.

Maakond: Tartumaa
Vee-elustiku uurimine
Meelis Meilbaum
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Palmses elab saladuslik ajalugu. Õppida mängides - nii on kõige vahvam.

Õppeprogrammi käigus saadakse teadmised vee tähtsusest , arendatakse vaatlemis-, märkamis- ja koostööoskust.

Lisaks tehakse erinevaid vaatlusi nagu vee temperatuuri; happesuse; sügavuse ja vee läbipaistvuse mõõtmist, kahvapüüki ning selgrootute määramist. Arutletakse milline on vee roll looduses ja inimese elus.

Keskus: Palmse mõis
Lambad
Helen Seppam
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Tallinnast nii 50 km kaugusel asuv Seppami talu on üks ütlemata tore talu, kus erinevad loomad ja linnud elavad koos vabalt ja õnnelikult. Seppami talu pererahvas ootab huvilisi tutvuma maaeluga. Paitamist on ootamas kassid, koerad, hobused, kitsed, lambad, küülikud, kanad, kuked, kalkunid, jooksupardid ning haned Juss ja Mari. Koos õpitakse tundma Seppami talu loomi ja linde ning nende kombeid. 

Maakond: Harjumaa
Liblikas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Läheme koos õpperajale, kus õpilased paarikaupa täidavad töölehti, vaatavad, nuusutavad, katsuvad, mõõdavad, Küsimused käsitlevad raba teket ja arengut, elutingimusi rabas ja kohastumusi sellega, turba teket, omadusi ja kasutamist, süsinikuringet ja märgalade tähtsust. Vastused leiavad õpilased infotahvlitelt ja juhendaja jutust. Leiame töölehtede järgi, mis taimed rabas kasvavad. Lõpuks kontrollime vastuseid töölehtedel ja selgitame välja parimad vastajad.