Loorvõrkude kontrollimine
Kristjan Adojaan
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Programm toimub Vaibla Linnujaamas, Võrtsjärve põhjatipus. Programmi eesmärgiks on läbi praktilise tegevuse tutvustada väikseid rändlinde ja nende uurimise meetodeid. 

Õppemeetoditeks on lindude vaatlemine, tunnuste eristamine, määramine, märkmete tegemine, kuulamine, arutelu. Õpilased saavad tutvuda erinevate värvulistega ning nende püüdmise ja uurimise meetoditega - loorvõrguga püüdmine, määramine, mõõtmine, kaalumine, rõngastamine, dokumenteerimine. Õpilased saavad soovi korral püütud linde ettevaatlikult oma käes uurida ning ise vabastada. 

Õues läbitakse võrkude kontrollimise rada. Rõngastusruumis osaletakse praktilistes tegevuste. Arutelu vormis selgitatakse lindude rändega seonduvat - valmistumine rändeks, rändeteed, ohud teel. 

Programmis saavad osaleda nii II kui III kooliastme õpilased.

 

Maakond: Viljandimaa
Klaasmosaiik
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Klaas on täiel määral ümbertöödeldav materjal, seega on selle taaskasutamine täiesti jäätmevaba protsess, mis vähendab ümbritsevale loodusele negatiivset mõju. Tegevuse käigus tutvuvad õpilased klaasi tootmistehnoloogia ja ümbertöötlemisega, saavad infot Eestis tegutsevate klaastaara tootjate kohta. Samuti tutvutakse klaastaara vastuvõtu tingimuste ning alternatiivsete klaasi taaskasutusvõimalustega, näiteks käsitöös ja loometööstuses. Õpilastegevuste raames viime läbi klaasmosaiigiteemalise meistriklassi.

Maakond: Ida-Virumaa
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Kilekottide massilise kasutamise globaalne kahjulikkus maailmas ei kutsu juba ammu esile vaidlusi. Õppetegevuse käigus saavad õpilased teada mitte ainult kilekottide kasutamise kahjulikkusest looduskeskkonnale, vaid juhendajaga koostöös jõutakse ka võimalike alternatiivideni materjali kasutamisel inimese igapäevaelus. Samuti saab iga õpilane iseseisvalt valmistada (dekoreerida trükimustriga) endale isikliku korduvkasutatava tekstiilkoti

Maakond: Ida-Virumaa
Mesilaste vaatlustaru juures
Priit Adler
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvutakse putukate eluga looduses, sealhulgas mesilaste vaatlustarus oleva maailmaga.

Putukate paiknemine toiduahelas, elukohad, tähtsus eluslooduse jätkusuutlikkusel. Mesilaste vaatlustaru külastus. Putukate vaatlustaru vaatlus, entomoloogia kogu vaatlemine, uuritakse mesilaste saadusi ja putukate elutegevuste tagajärgi.

Maakond: Harjumaa
Noored päikesekella valmistamas
Priit Adler
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Kinnistatakse kaardiõpet praktilisel looduses liikumisega. Pinnavormid on vahelduvad: oosid, voored, lohud, künkad veekogud, teed, püstkojad männimetsas koos loodusväärtuste objektidega. Õpitakse ilmakaari määrama looduses ja valmistatakse päikesekell. Orienteerumine kompassi ning kaardiga nõmmemetsas gruppidena.

Maakond: Harjumaa