rebane talvel
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Muuseumitunnis käsitleme kohastumusi, mis on kujunenud eesti metsloomadel seoses kõige raskema aastaaja – talvega. Uurime, kuidas loomad kaitsevad ennast külma eest, kuhu nad varjuvad ning mida talvel söövad.  Tunnis kasutame lisaks ekspositsioonile palju ehedat materjali, nagu topised ja sarved ja uurime loomade jala- ja tegevusjälgi.

Maakond: Harjumaa
Kopra topis Tartu loodusmajas
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Talvenippide programmis saadakse tuttavaks Eesti taimede ja loomade põhilistest kohastumustest külma- ja toiduvaese talve üleelamiseks. Programmi jooksul arutatakse talve olemuse üle, rühmitatakse taimede talviseid säilitus-osi (seemned, maa-alused säilitusorganid, pungad), jutustatakse ja vaadatakse pilte ning lühikesi filmiklippe loomade talvenippide kohta (pasknääri ja kopra toiduvarumine, varjevärvusega kärp, talveunes olijad, rändajad, rebase „lumesukeldumine hiirepüügil“, lumes liugu laskvad saarmad jm); jagatakse loomade magnetpilte magnettahvlile vastavalt talvitusstrateegijale; tutvutakse looduses talvisel ajal kättesaadavate taimetoitude koguga (seemned, urvad, pungad, käbid ja nende seemned, marjad, puukoor, näritud oksad jm) ning jagatakse selle „metsarestorani“ erinevad road näljaste loomade vahel; tutvutakse imetajate (nirk, mutt, kobras, rebane, saarmas jt) nahkadega ehk „talvekasukatega“; toimub rühmadevaheline teatevõistlus „Pasknäärid koguvad talveks tammetõrusid“. Loomade talvenippe võrreldakse inimeste nippidega talve üleelamiseks.

Maakond: Tartumaa
jäljed lumes
Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Mängulise programmi kestel saavad lapsed teada kuidas meie metsades elavad loomad talvel käituvad, milline on nende talvine toidulaud ja lumele jääv jäljerada.

Lapsed kuulevad, kuidas eestlased vanadel aegadel nii kari- kui metsloomi meeles pidasid ning mida tehti taludes pimedal talveajal. Meisterdame ühe toreda looduslikest materjalidest metsaeluka.  

Maakond: Tartumaa