röövik
Karoliina Lass
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:
  • Looduse märkamine ja võrdlemine aastaajast tulenevalt.
  • Elusloodus ja eluta loodus
  • Õpitakse tundma taime- ja loomaliike, keda näeme oma retkel või kelle tegevusjälgi me leiame.
  • Okaspuud ja lehtpuud. Heitlehine vs igihaljas puu/põõsas/puhmas, võrdlemine.
  • Sammal vs samblik.
  • Orienteerumine metsas, loodusmärkide jälgimine.
  • Meelte kasutamine looduses - lisaks vaatamisele ja märkamisele kuulame metsahääli, otsime, mida saab metsas maitsta, nuusutame metsalõhna ja kombime erinevaid „asju“.
  • Looduse kunstiteose märkamine ja ise looduspildi tegemine.
Maakond: Harjumaa
kevad mõisapargis, lillede istutamine
Gea Järvela
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Luke mõisa kevadprogrammi võib jagada kaheks: Programmi esimeses osas tutvutakse eelmisel sajandivahetusel kasutuses olnud kärneri tööriistadega.  Lapsed saavad ise istutada lilletaimi vanade istutuspulkadega, õppides selle juures taime elutsüklit ja taimele eluks vajalikke tingimusi.  Rühmatöös tutvutakse pargis kasvavate lilledega.

Programmi teises osas toimub õpperetk mõisapargis (1 km), mille raames tutvutakse eri vanustes olevate puudega, käsitletakse puude vanuse ja kõrguse mõõtmist  Vanemad lapsed (3-6. klass) tutvuvad mõisakompleksi plaaniga.  Saadud teadmised kinnistatakse maastikumänguga.

Kogu programmi tegevused on ühildatud mängulisusega, uurimistöödega ja käeliste tegevustega.

Maakond: Tartumaa
varjualune
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Motiveerida lapsi ja noori looduses liikuma ja ümbritsevat keskkonda uurima. Õpime praktilisi matkatarkusi igapäevaselt looduses kasutama ning püüame hajutada hirmusid ja eelarvamusi seoses looduses liikumisega. Soodsa pinnase selleks loob liigiõpe – toetame loodusõpetuses (bioloogias) õpitut vahetult proovile panema ning huvi tundma meid ümbritseva vastu. Oleme arvamusel, et sügavam teadmine ümbritseva looduse kui terviku vastu loob eelduse mõistlikumale ja hoolivamale käitumisele tulevikus – olgu selleks siis RMK radade avastamine, kalapüügiretk või liigi(kaitse)-spetsiifiline tegevus tulevikus.

Maakond: Harjumaa
placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate ühe Eesti ainulaadse maastikuSinimägede tekkestiseärasustest ja mõjust ajaloosündmustele. Lisaks uuritakse maastiku muutumist viimase 100 aasta jooksul.

Maakond: Ida-Virumaa
placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate ühe Eesti ainulaadse maastiku – Sinimägede tekkestiseärasustest ja mõjust ajaloosündmustele. Sinimäed on koht, kus on ilmekaid näiteid, kuidas loodus mõjutab inimeste strateegilist otsustamist ja samuti, kuidas inimese strateegiline ostus mõjutab loodust (maastikulisi muutusi).

Maakond: Ida-Virumaa