
Keskkonnahariduslikus õppeprogrammis tutvustatakse kodumaiste loomade ja taimede elu ning kohastumusi erinevatel aastaaegadel. Sisse tuuakse ka elurikkuse, fotosünteesi ja toiduahela mõisted. Läbi jutustatud lugude, mõistatuste, küsimuste ja mängude õpivad lapsed arutlema ja üldistusi tegema. Aastaaegade tegevuskeskustes katsuvad lapsed topiseid, uurivad herbaarlehti, linnupesi ja mune, päris putukaid ja sipelgapesa mulaaži.
Tund kestab 60 minutit ja viiakse läbi kooli ruumides.
Kõik vajalikud õppevahendid tagab loodusmuuseum.

Talvine õuesõppe programm. Eesmärgiks on tutvuda kodukoha metsloomade tegevusjälgedega. Käitumise oskused looduses, kujundada harjumust looduses liikumiseks ja looduse hoidmiseks. Tutvustada lastele kodukoha loomi, nende eluviise. Õpetada last märkama loodust ning arendada empaatiavõimet.

Muuseumitunnis uurime, millised suured muutused toimuvad loomariigis kevadel. Kuulame linnulaulu ja proovime arvata, kellega on tegu, ning arutame, miks linnud üldse laulavad. Juttu teeme ka loomade pulmakommetest ja armsatest loomalastest. Tunnis kasutame lisaks ekspositsioonile ka palju ehedat materjali.

Õppeprogramm annab ülevaate, kuidas käituda kohtumisel metsloomaga. Metsloomad ei vaja inimese abi, kuid erandjuhul võib sekkumine olla vajalik. Sekkumist vajavad olukorrad tuleb ära tunda ja tegutsema peab metsloomade loomulikku elukorraldust ja vajadusi arvestavalt.
Programmis tutvutakse metsloomade loomuliku elukorraldusega, abitusse seisundisse sattumise tüüpiliste olukordadega ja inimese rolliga selles.Tuuakse näiteid inimese vale käitumise tagajärgedest ja selle seosest jätkusuutliku elukorraldusega.

Õppeprogramm annab ülevaate, kuidas käituda kohtumisel metsloomaga. Metsloomad ei vaja inimese abi, kuid erandjuhul võib sekkumine olla vajalik. Sekkumist vajavad olukorrad tuleb ära tunda ja tegutsema peab metsloomade loomulikku elukorraldust ja vajadusi arvestavalt.
Programmis tutvutakse metsloomade loomuliku elukorraldusega, abitusse seisundisse sattumise tüüpiliste olukordadega ja inimese rolliga selles. Tuuakse näiteid inimese vale käitumise tagajärgedest ja selle seosest jätkusuutliku elukorraldusega.