Põlevkivi
Põlevkivi. Foto Reet Kristian
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programm annab ülevaate Eesti maavaradest, nende levikust, omadustest ja kasutusaladest. Maavarade jätkusuutlik kasutamine ja millised on Eesti tuleviku maavarad. Rühmatööna õpime tundma näidiste abil Eestis enamlevinud maavarasid.
Iga õpilane täidab töölehe. 

Maakond: Läänemaa
Vee-elustiku uurimine
Krista Kingumets
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi käigus saadakse kogemus vee-elukeskkonna ja -elustiku uurimisest, arendatakse vaatlemis-, märkamis- ja koostööoskust. Tehakse vaatlusi: mõõdetakse vee temperatuuri ja happesust, võimalusel ka veekogu sügavust ja Secchi kettaga vee läbipaistvust. Rühmatööna teostatakse kahvapüüki. Õpitakse määrajate kasutamist, määratakse selgrootute liigid/rühmad ja toitumistüüp. Hinnatakse uuritud veekogu selgrootute mitmekesisust ja veekogu seisundit. Arutletakse vee-elustiku mitmekesisuse tähtsusest looduses ja inimese elus

Maakond: Läänemaa
Keskkonnateadlikkuse ja rohetehnoloogiate õpiõu (7.-9. klassile Viljandimaal)
Raul Savimaa
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Keskkonnateadlikkuse ja rohetehnoloogiate õpiõues räägime praktilise loodushoiu, keskkonnateadlikkuse ja rohetehnoloogiate. Arutleme ringmajanduse, prügi sorteerimise, uute tehnoloogiate ning keskkonna­hoidliku käitumisega seotud aktuaalsete probleemide ja lahendus­võimaluste üle, lahendame praktilisi ülesandeid.

Maakond: Viljandimaa
Loodusmaja
Pernova hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Maakera loodusvööndid kui erinevate tingimustega elukeskkonnad, nende iseloomustamine kliima, taimkatte ja loomastiku abil.

Programm algab planetaariumis õhkkonna, ilmaelementide ja kliimavöötmete tutvustamisega. Tutvu planetaariumi võimalustega siin.

Seejärel suundutakse paarikaupa loodusvööndite õpperajale loodusmajas.

Soovituslik 8. klass, toetab georaafia ainekava - ilm ja kliimaK kliimadiagrammid ja kliimakaardid; kliimat kujundavad tegurid; temperatuuri ja õhurõhu seos; ookeanide, merede ja pinnamoe mõju kliimale; kliimavöötmed; looduskomponentide vastastikused seosed; inimtegevus ja keskkonnaprobleemid erinevates loodusvööndites ning mäestikes.

Soovituslik aeg õpprogrammi läbimiseks II poolaasta.

Maakond: Pärnumaa
Vaade merele
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Hoolimata sellest, et Eestil on väga pikk rannajoon ning läbi ajaloo olnud tihe side merega, on paljudele Läänemeri siiski võõras. Me ei tea päris täpselt, millised elukad meres elavad, kui suur on nende elurikkus ning kohanemisvõime. Sageli ei oska me ka näha seost mere "tervisliku" seisundi ja  meie tarbimisharjumuste vahel.

Maakond: Pärnumaa