allveelaevad
Roomet Ild
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Veealuse maailma salapära ja ilu on alati inimesi köitnud. Kui tänapäeval võib allveemaailma avastada juba turistina, oli sukeldumise ja veealuse transpordi algus hoopis keerulisem. Kõigepealt oli vaja välja mõelda, kuidas saada inimene vee alla koos vajaliku õhuvaruga. Järgmiseks tuli lahendada probleem, kuidas inimorganismi kaitsta vee surve eest, millega veeorganismid on sügavustes kohanenud.

Allveelaevasõiduga seonduvad küsimused saavad selgemaks õppeprogrammis, kus õpilased katsetavad vedelike tihedustega ja võimalustega õhku vee alla viia. Lisaks käsitletakse õppeprogrammis ka tiheduse sõltuvust temperatuurist ning tiheduse ja ruumala seoseid.

Maakond: Harjumaa
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi käigus tutvuvad õpilased Läänemere elustiku ja seostega läbi hülge silmade. Toimuvad mereteemalised aktiivülesanded, draama ja mängud, vaadeldakse kalu ja mereelustiku eksponaate loodusmuuseumis. Lapsed tutvuvad Läänemeres hüljeste, kalade (räim, tursk, lest), lindude (kormoran, merikotkas), karpide ja teistega. Vaadatakse, kuidas mereloomadele mõjuvad keskkonnamuutused meres (suur kalapüük, prügi vees, pesupulber jm). Otsitakse vastust küsimusele, kuidas hoida merd puhtana.

Maakond: Tartumaa
Kopbraste töö
Lada Mehikas
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Loodusõpperajal näeb kuivendatud metsastunud raba ja taas-soostuvaid rabaalasid; allikaid, kraave ja noort Pääsküla jõge; sügisel marju ja seeni, kevadel õitsvat rabataimestikku; palju kobraste ja musträhnide tegevusjälgi ning mitmeid väiksemaid rabaelanikke.

Maakond: Harjumaa
KKeemia
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpperogramm koosneb kahest osast:

  • Planetaariumi visuaalne programm (360 kraadi) "Keemilised elemendid ja ainete ehitus", kus süvenetakse perioodilisustabeli seaduspärasustesse, harutatakse lahti mõne elementide rühma omadused seonduvalt nende paiknemisest perioodilisustabelis, tuuakse välja nende kasutamisvõimalusi igapäevaelus, vaadeldakse keemilise sideme tekkimist ja liike ning struktuurvalemite kujutamist.
  • Laboris ja klassiruumis pannakse kokku molekulmudeleid ja tasakaalustatakse reaktsioonivõrrandeid,  tuvastatakse tundmatuid ühendeid. 

Planetaariumi võimalustega tutvu siin.

Maakond: Pärnumaa
Pernova loodusmaja
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Rühmatööna uuritakse vee kasutamist ja puhastamist.

  • suur ja väike veeringe;
  • vee puhastumine looduses;
  • imiteerime reovee puhastamist reoveepuhastusjaamas klassi tingimustes;
  • heitvee puhastumine looduses.

Soovituslik 5. klass - toetab loodusõpetuse ainekavas - vesi kui elukeskkond; vee kasutamine; loodus- ja keskkonnakaitse.

Maakond: Pärnumaa