Lõke, mis süüdatud ilma tikuta
Ökokratt
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi käigus jagame praktilisi nõuandeid looduses liikujale: kuidas eksimist vältida ja mida teha siis, kui oleme tee kaotanud. Õpime, kuidas looduses orienteeruda ja kuidas eksimise korral endast teistele märku anda. Otsijatele anname nõu, kuidas eksinut abistada, kutsuda abi, anda esmaabi jms. Õpime tundma söödavaid  taimi. Ehitame okstest onni, süütame lõkke ja teeme teed, soovi korral keedame suppi. 

Bussi lükkamine
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Juhendaja tutvustab õpilastele erinevaid väljasõitude korraldamise võimalusi, räägib, kuidas seda planeerida, missugustel sõitudel milliseid vahendeid vajatakse jne. Seejärel panab klass kokku reisiplaani, koostab eelarve ja nimekirja vajalikest vahenditest. Juhendaja esitab suunavaid küsimusi ja täpsusteb. Lõpuks valmib selline plaan, mille abil saakski väljasõidu teha. 

näsiniine marjad
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Harjutame matkale minekut turvalises ja tuttavas keskkonnas - lasteaias või koolis ning selle lähiümbruses. Selgitame välja, kes on metsas meie abilised ning kellest võiks eemale hoida. Proovime läbi orienteerumise, lõkke tegemise ning looduses ellujäämiseks vajalikud nipid. Vanemate matkajatega kohtume metsas matkarajal ning proovime kõik päriselt läbi.

Maakond: Pärnumaa
Minu toidulaud
Kurmet Kivipõld
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm toimub klassiruumis grupitöö vormis. Grupid teevad ettekande tervislikust toitumisest, analüüsivad erinevaid toitumisega seotud väidteid, vastavad küsimustele toidupakkidel olevate kvaliteedimärgiste, lisaainete, koostise ja erinevate toiduainete ökoloogilise jalajälje kohta. Ühiselt arutletakse vastuste üle ning juhendaja tutvustab teaduslikke seisukohti käsitletavate teemade kohta. Seejärel analüüsitakse arvutiprogrammi abil õpilaste igapäevase toidu koostist. 

 

Maakond: Harjumaa
Plastist valmistatud helkiv ripats
I. Volk
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Meie igapäevases elus on nii palju pakendeid, paljud tarbeesemed on tehtud plastist. Vaatleme, kuidas saaksime vähendada plasti tarbimist ning kuidas plasti taaskasutada. Mida tähendavad pakenditel leiduvad tootemärgised? On kõik plastid meile ohutud? On aeg teha teadlikke valikuid. Lühike ülevaade plastide tootmisest ja kasutamisest. Praktiline töö: teeme helkiva ripatsi või juuksekummi.

Maakond: Raplamaa