Pool miljardit aastat tagasi asus Eesti ala merepõhjas ning siin elasid ürgsed mereelukad ning taimed. Kas ja kuidas on see mõjutanud elu Eestis tänapäeval?
Põlevkivi jätkub Eestis veel 50 aastaks. Kuidas pärast põlevkivi otsasaamist eluga edasi minna?
Kas õpime elama ilma elektrita või õpime tootma elektrit alternatiivsete meetoditega?
Õuesõppeprogramm, mis viiakse läbi rühmatööna. Õpime, kes on selgrootud ja kuidas erinevaid selgrootuid ära tunda. Selgrootuid püüame Saadjärve kaldaveest, määrame aga õppeklassis. Koos leiame seose vee keskkonnatingimuste ja selgrootute loomade mitmekesisuse vahel.

Üheskoos ja läbi mängu õpitakse sorteerima ja taaskasutama erinevaid materjale. Saadakse teadmisi prügi sorteerimise tähtsusest.
Osalejad saavad ülevaate eluslooduse arengust ning mitmekesisusest jääajajärgsel Eestimaal. Võrreldakse erinevatel kliimaperioodidel esinenud elutingimusi ning õpitakse seostama eluslooduse muutusi kliimatingimuste muutumisega. Koos looduskeskkonna arenguga uuritakse ka inimese liikumist Eesti aladel ning inimeste kohanemist vastavalt looduskeskkonna muutumisele.