
Õuesõppeprogramm, mis viiakse läbi rühmatööna. Õpime, kes on selgrootud ja kuidas erinevaid selgrootuid ära tunda. Selgrootuid püüame Saadjärve kaldaveest, määrame aga õppeklassis. Koos leiame seose vee keskkonnatingimuste ja selgrootute loomade mitmekesisuse vahel.

Programmis arutletakse, mis on jääaeg ja jäävaheaeg ning kuidas ja kus elasid jääaja üle inimesed ja loomad. Pikemalt räägitakse, mis loom oli mammut ja miks mammutitele jääajad meeldisid. Uuritakse, miks on mammut ja paljud teised jääajal elanud loomad välja surnud. Räägitakse ka teistest loomadest, kes on jääajal elanud ning tutvutakse loomadega, kes elavad tänapäeva Eestis.

Õppeprogrammi käigus tutvutakse jääaegade ja jäävaheaegade vaheldumise paratamatusega. Analüüsitakse jääliustiku kulutava, kuhjava ja hävitava jõu mõju loodusele. Leitaks eluorganismide kohastumised, mis aitavad jääaegade-jäävaheaegade vaheldumisega toime tulla.

Programmis osalejad saavad erinevaid meeli (katsumine, kuulamine, vaatamine) kasutades teadmisi looduses toimuvatest protsessidest ning protsesside omavahelistest seostest. Õpilased saavad ülevaate vee vajalikkusest maa peal ning õpivad selgeks vee kolm olekut. Mängulisi elemente kasutades õpitakse tundma erinevate loomaliikide kohanemisnippe erinevates oludes. Uuritakse Eesti looduse arengut jääajajärgsel perioodil. Õpitakse Eestis elanud loomi ning nende elupaiku.

Programmis osalejad saavad teadmisi mammutite arenguloost ning kadumisest. Läbi mängulise tegevuse õpitakse tundma mammutite toidulauda. Õpilased õpivad märkama loomade kohastumusi keskkonnaoludega, õpivad seostama kohastumusi ümbritseva keskkonna tingimustega. Osalejad õpivad ärkama mammutite ja elevantide erisusi ning arutlema nende erinevuste üle.