sinilill lumes
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Keskkonnahariduslikus õppeprogrammis tutvustatakse kodumaiste loomade ja taimede elu ning kohastumusi erinevatel aastaaegadel. Sisse tuuakse ka elurikkuse, fotosünteesi ja toiduahela  mõisted. Läbi jutustatud lugude, mõistatuste, küsimuste ja mängude õpivad lapsed arutlema ja üldistusi tegema. Aastaaegade tegevuskeskustes katsuvad lapsed topiseid, uurivad herbaarlehti, linnupesi ja mune, päris putukaid ja sipelgapesa mulaaži.

Tund kestab 60 minutit ja viiakse läbi kooli ruumides. 

Kõik vajalikud õppevahendid tagab loodusmuuseum. 

Maakond: Harjumaa
Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Mängu autoriteks on Tallinna Ülikooli erinevate erialade tudengid. „Aaretejahti“ saavad Tallinna botaanikaaias iseseisvalt mängida nii lasteaiarühmad kui lastega pered. Lapsed leiavad piltkaartide abil kasvuhoonetest taimed ja lahendavad vastavalt juhisele nuputamisülesande.

Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppepäeva jooksul käsitletakse lühidalt tähtsamaid evolutsiooniga seotud mõisteid (mikro- ja makroevolutsioon, evolutsiooni etapid, erinevate taimerühmade kujunemine). Õpilased saavad teadmisi taimede klassifitseerimisest ja taksonoomiast. Klassifitseerimist illustreeritakse erinevatest taimerühmadest pärinevate näidete abil. Taimeriigi fülogeneesi ja fülogeneesipuud tutvustatakse õistaimede fülogeneesipuu põhjal, võrreldakse tuntumaid taimesugukondi. Käsitletavaid mõisteid illustreeritakse näidetega taimedest, kellega tutvutakse kasvuhoonete troopilistes kollektsioonides. Vaadeldavate taimede näitel tutvustatakse taimerühmi evolutsiooni erinevatest etappidest. Õppekäik kasvuhoonetes võimaldab õpilasel tunnetada taimeriigi mitmekesisust. Õpilased täidavad iseseisvalt töölehtede troopika ja lähistroopika kasvuhoonetes.

Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilane tunneb tähtsamaid taimi Eesti rahvakunstis, teab arhailise ornamendi tähendust, mõistab geomeetrilise motiivi ja lillkirja olulisust rahvaloomingus. Õpilane ammutab loodusest inspiratsiooni loominguliseks tegevuseks. Õpilane õpib looduses leiduvat praktiliselt, loovalt ja säästlikult kasutama. Õppepäeval keskendutakse looduse vahetule kogemisele (õppekäik kasvuhoonetes) ning praktilisele tegevusele (loominguline tegevus, kasutatakse looduslikke materjale). Õpilane teeb lihtsate vahenditega praktilisi töid, esitleb enda loovtöö tulemust ja põhjendab valikuid. Õppekäik kasvuhoonetes võimaldab õpilasel tunnetada paremini taimeriigi mitmekesisust ning mõista, kuidas kasutatakse ja kuidas võiks ise kasutada erinevaid taimi igapäevases elus.

Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppepäeval keskendutakse peamiselt looduse vahetule kogemisele (õppekäik kasvuhoonetes) ning praktilisele tegevusele (fotosünteesi ja hingamise põhjalik selgitamine ning ülesannete lahendamine). Õpilane eristab taime- ja loomarakku ning nende peamisi osi joonistel, koostab ja analüüsib skeeme fotosünteesi lähteainetest, lõpp-produktidest ja protsessi mõjutavatest tingimustest ning selgitab fotosünteesi osa taimede elutegevuses. Õpilane õpib kasutama mikroskoopi ning valmistama preparaate taimeraku ehituse, kloroplastide ja õhulõhede vaatamiseks mikroskoobi abil. Õpilane tunneb plastiide (kloro-, kromo ja leukoplastid), viib läbi katse taimepigmentide eraldamiseks ning taimest hapniku eraldumise uurimiseks. Õppekäik kasvuhoonetes võimaldab õpilasel tunnetada paremini taimeriigi mitmekesisust ning mõista taimede erinevaid kohastumusi fotosünteesi võimalikult otstarbekaks toimumiseks.