Vee-elustiku uurimine
Meelis Meilbaum
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Palmses elab saladuslik ajalugu. Õppida mängides - nii on kõige vahvam.

Õppeprogrammi käigus saadakse teadmised vee tähtsusest , arendatakse vaatlemis-, märkamis- ja koostööoskust.

Lisaks tehakse erinevaid vaatlusi nagu vee temperatuuri; happesuse; sügavuse ja vee läbipaistvuse mõõtmist, kahvapüüki ning selgrootute määramist. Arutletakse milline on vee roll looduses ja inimese elus.

Keskus: Palmse mõis
Loorvõrkude kontrollimine
Kristjan Adojaan
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Programm toimub Vaibla Linnujaamas, Võrtsjärve põhjatipus. Programmi eesmärgiks on läbi praktilise tegevuse tutvustada väikseid rändlinde ja nende uurimise meetodeid. 

Õppemeetoditeks on lindude vaatlemine, tunnuste eristamine, määramine, märkmete tegemine, kuulamine, arutelu. Õpilased saavad tutvuda erinevate värvulistega ning nende püüdmise ja uurimise meetoditega - loorvõrguga püüdmine, määramine, mõõtmine, kaalumine, rõngastamine, dokumenteerimine. Õpilased saavad soovi korral püütud linde ettevaatlikult oma käes uurida ning ise vabastada. 

Õues läbitakse võrkude kontrollimise rada. Rõngastusruumis osaletakse praktilistes tegevuste. Arutelu vormis selgitatakse lindude rändega seonduvat - valmistumine rändeks, rändeteed, ohud teel. 

Programmis saavad osaleda nii II kui III kooliastme õpilased.

 

Maakond: Viljandimaa
Klaasmosaiik
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Klaas on täiel määral ümbertöödeldav materjal, seega on selle taaskasutamine täiesti jäätmevaba protsess, mis vähendab ümbritsevale loodusele negatiivset mõju. Tegevuse käigus tutvuvad õpilased klaasi tootmistehnoloogia ja ümbertöötlemisega, saavad infot Eestis tegutsevate klaastaara tootjate kohta. Samuti tutvutakse klaastaara vastuvõtu tingimuste ning alternatiivsete klaasi taaskasutusvõimalustega, näiteks käsitöös ja loometööstuses. Õpilastegevuste raames viime läbi klaasmosaiigiteemalise meistriklassi.

Maakond: Ida-Virumaa
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Kilekottide massilise kasutamise globaalne kahjulikkus maailmas ei kutsu juba ammu esile vaidlusi. Õppetegevuse käigus saavad õpilased teada mitte ainult kilekottide kasutamise kahjulikkusest looduskeskkonnale, vaid juhendajaga koostöös jõutakse ka võimalike alternatiivideni materjali kasutamisel inimese igapäevaelus. Samuti saab iga õpilane iseseisvalt valmistada (dekoreerida trükimustriga) endale isikliku korduvkasutatava tekstiilkoti

Maakond: Ida-Virumaa
Emajõgi
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Antud programm toimub Emajõel laevaga sõites. Pingevaba keskkond ning vahetu kontakt loodusega annavad hea võimaluse tutvustamaks Emajõe vesikonna elukeskkonda. Teemadeks on ohutu liiklemine veekogul ning inimtekkeline reostus. Retke käigus õpitakse tundma ohutult veekogul liiklemise põhitõdesid. Tutvustatakse Emajõge, selle hetkeseisundit ning võimalikke reostusallikaid ning ohte. Selgitatakse erinevaid võimalikke viise reostuse eemaldamiseks.

Maakond: Tartumaa