Jussi nõmm
Eleri Inno
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Põhja-Kõrvemaa – Eestimaa Šveits – pakub metsade, ooside, rabade ja järvede keskel kauneid loodusvaateid ja võimalusi erineva pikkusega matkadeks.

Alustame oma matka Soodla jõe äärest ja läheme avastama sõjaväe tegevuse ja korduvate põlengute tagajärjel tekkinud Jussi nõmme, mis on täis kanarbikku ja eriti värviküllane sügisel. Jussi järvede vaheline maastik on põnev ja vaheldusrikas igal aastaajal, kus saab ennast proovile panna oosidele tõusmise ja laskumisega. 

Järvede ääres asuval RMK lõkkeplatsil on võimalus pikniku pidada.

NB! Jussi rada asub kaitseväe keskpolügooni laiendatud ohualal, seepärast on osadel päevadel aastas rajal liikumispiirang. Kuupäeva kokkuleppides uurime eelnevalt, et rajale on võimalik pääseda.

Maakond: Harjumaa
Padise klooster
Ilme Parik
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Haridusprogrammi käigus on võimalik tutvuda Padise kloostriga ja mõista selle rolli keskaegses ühiskonnas. Õpilased saavad giidituuri käigus ülevaate keskaegsest ühiskonnakorraldusest ja kloostrite rollist. Munkade argielu kirjeldused ja põnevad faktid aitavad ehedas keskkonnas kinnistada ajalootundides õpitut.

Maakond: Harjumaa
Musträhn tegevuses
Maarja Orusalu
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Tsitre park annab võimaluse tutvuda nii metsa kui veelindudega. Paraku tuleb arvestada, et linnud elavad oma elu ja nad ei oota meid kokkulepitud kohas ja kokkulepitud ajal. Programmi eesmärk on keskenduda ehedale õpikeskkonnale ja seetõttu ei saa ette lubada millise linnuga konkreetsel ajal kohtume.

Lindude märkamine ja tundmine on üks osaks inimese üld-oskustest, mis meid rikastab. Linde tundma õppida ei ole kunagi hilja. Looduses lindude tundmisel ei ole määrav vanus vaid eelnevad kogemused - oskused. 

Seetõttu on ka selle programmi läbiviijal oluline eelnevalt teada, millised on osaleja varasemad kogemused - oskused (kas on varem osaletud linnuõppe programmides ja/või vaatlustel). Õpikust õpitud teadmised ei pruugi looduses taanduda sugugi üks-ühele oskustele, kuid kindlasti on nendest teadmistest palju abi. Sestap on oluline programmi tellimisel eelteadmiste info kindlasti edastada. 

Maakond: Harjumaa
Jägala joal
Ökokratt
Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Tutvume Kostivere karstiala, Jägala joa ja Linnamäe hüdroelektrijaamaga keskendudes nende tähtsusele ning eripärale puhta vee ja selle tekke seisukohast. Tutvutakse piirkonna loodusega (nt vaadeldakse ja külastatakse karstivorme, fossiilide välja) Teemadest käsitletakse: maakera ajalugu, veeringet, fotosünteesi, karsti teket, settekivi teket ja fossiilide olemust, lubajakivi vanust, nitraaditundliku ala mõistet, joa, kose ja kärestiku erinevust, maakoore pindmisi kihte, hüdroenergia tootmise poolt ja vastuargumente. Mõõdame vee kvaliteeti reaalajas nutiseadmega. Juhendaja juhib uuritavate nähtuste juures temaatilist arutelu ja esitab suunavaid küsimusi, õpilased arutlevad ja otsivad vastuseid ja lahendusi. Vahepeal teeme piknikupausi.

Maakond: Harjumaa
Äntu Sinijärve ääres
Ökokratt
Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Tutvustame Pandivere kõrgustikku ja Pandivere-Adavere-Põltsamaa nitraaditundlikku ala, keskendudes nende tähtsusele ning eripärale puhta vee ja selle tekke seisukohast. Praktilisteks näideteks on looduses on Äntu allikajäved ja Metsamõisa karstilehtrid ja- koopad. Soovi korral saame käia Norra allikatel.

Tutvustatakse piirkonna loodust (nt vaadeldakse karstivorme) ja ajalugu. Kujundame hoiakuid puhtast joogiveest kui loodusväärtusest; parandame õpilaste omavahelise koostöö ning loodusteadusliku uurimismeetodi rakendamise oskusi. Eesmärk on tõsta programmist osavõtjate teadlikkust säästvast arengust ja looduskaitsest. Kujundada arusaamist, et joogivesi ei tule pudelist, vaid maa seest. Tutvutakse piirkonna loodusega (nt vaadeldakse ja külastatakse karstivorme, fossiilide välja) Teemadest käsitletakse: maakera ajalugu, veeringet (kaasasoleva veeringe mudeli abil korratakse väikest ja suurt veeringet), fotosünteesi, karsti teket (kohapeal näidatakse keemilist rektsiooni lubjakiviga, mille tulemusel tekib karst) , settekivi teket ja fossiilide olemust, lubajakivi vanust, nitraaditundliku ala, kaitsmata põhjavee mõistet. Mõõdame veekvaliteeti reaalajas nutiseadmega.  Ökoturismi ühing on omistanud programmile EHE märgise.