Keskkonnake ootamas õpilasi
Ökokratt
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Vastused jäätmete kohta saavad läbi arutelude ja aktiivtegevuste.

  • jäätmed ning kuidas jäätmed tekivad?
  • jäätmete liigiti kogumine ning kuidas see säästab keskkonda?
  • hierarha jäätmekäitluses
  • erinevus on korduskasutusel ja taaskasutusel
  • minu jäätmed kodus
  • jäätmetekke vältimine

Ringmajandus, jäätmete liigiti kogumise põhimõtted.

Praktiline jäätmete sorteerimine, kus tuleb eraldi sorteerida: olmejäätmed, elektroonikaromi jäätmed, ohtlikud jäätmed, pakendid, pandipakendi jäätmed, paber ja papp, metall, plast ja klaas.

Praktiline jäätmete graanulite tootmise etapid, uued plasti graanulid vanadest.

Tooted, mis on toodetud jäätmetest
Õppeprogrammi läbimisel mõistetakse, et jäätmed on inimese tekitatud probleem ning nende taaskasutamine nõuab liigiti kogumist ja sorteerimist. Jäätmeid liigiti kogudes osaleme kõik ringmajanduses, suuname olemasoleva materjali uuteks toodeteks ning hoiame sellega kokku energiat ning veekulu.
Anname noorte kaudu panuse jätkusuutliku arengusse programmi läbimise tulemusel.

Uurimas tiigielanikke
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi eesmärk on anda ülevaade Metsamõisa tiigis elavatest suurselgrootutest ja kahepaiksete vastsetest. Tehakse selgeks, kes on veeselgrootud ja mis on nende roll ökosüsteemis. Õpilased püüavad tiigi ääres ise pisiloomi ning koos juhendajaga määratakse neid. Õpitakse tundma ka karpe ja tigusid. Pärast vaadeldakse püütud loomi suurendusklaasiga. Räägime selgrootutest kui veekogu seisundi indikaatoritest. Õpilased õpivad tundma ja eristama erinevaid veeselgrootute rühmi. Õppeprogrammi eesmärgiks on tõsta õpilaste huvi loodusteaduste õppimise vastu. Programmi läbimine aitab õpilasel väärtustada bioloogilist mitmekesisust ja säästvat eluviisi ning uurimistegevust looduse tundmaõppimisel.