Kaasaegset iseliikuvat traktorit uurimas
Ökokratt
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Külastame kohalikke põllumehi, kes demonstreerivad kaasaegset loodussäästlikku maaharimistehnikat, külastame Kostivere karstiala ja Jägala juga ning Jõelähtme ja Jägala jõe liitumisekohta. Programmi eesmärk on tutvustada säästvat põllu- ja metsamajandamist nitraaditundlikul alal, põhjavee kaitset, karstiala omapära põlluharimisel ja metsa majandamisel ning kasvatada loodusteadlikkust. Teostatakse praktilisi ülesandeid (nt mulla pH-mõõtmine, mullaprofiili/-niiskuse uurimine, mineraalide teke joogivees ja lubjakivi kaevandamine, külastatakse karstivorme ja Jägala juga. Tutvutakse praktiliste lahenduste ja võtetega säästva põllu- ja metsamajandamises nitraaditundlikul alal.

Maakond: Harjumaa
kivistis
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate elu arengust Maal, Eesti geoloogilisest minevikust ja Eestis leiduvatest fossiilidest ja fossiilsetest kütustest.

Õppetöös kasutatakse  Pernova Loodusmaja kivististe kogu, I-Pade, tööleht, kivististe teemalisi väljatöötatud infostende.

Praktikum viiakse läbi 4-liikmelistes gruppides.

Õpperogrammi läbivad teemad:

  • tutvutakse kivististe määramise võimalustega ja määratakse erinevaid fossiile rühmatöös;
  • fossiilide paigutamine geoloogilisse ajastusse;
  • individuaaltööna töölehe täitmine (erinevad kivistised).

 

Maakond: Pärnumaa
Nuhvliga
Ökokratt
Sihtgrupp: Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Antakse näitlik ülevaade miljonite aastate jooksul toimunud geoloogilistest protsessidest nuhvliga ja praktikas, looduses. Õpitakse seostama geoloogilisi protsesse elu arenguga Maal ning seostama neid ka maavarade tekkimisega. Õpitakse tundma Eesti geoloogilist aluskorda ning maavarasid ning nende geograafilist jaotust – liiv, lubjakivi, graniit, savi, põlevkivi, turvas. Määratakse erinevate vete kvaliteeti: elektrijuhtivus, pH, temperatuur. Arendatakse tärkamisoskuse ja analüüsivõimet. Antakse sisu mõistetele – kambrium, ordoviitsium, silur ja devon. Õpitakse Nuhvlite kasutusfunktsioone. Toimub teadmiste süvendamine kultuuriloost ning loodusest ja erinevate õppeainete integratsioon.