Õpilased täidavad töölehti raba laudrajal
Uurime raba: Haapsalu Põhikooli õpilased
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programmis tutvuvad õpilased raba kui elukeskkonnaga ja õpivad tundma sealseid liike, nende kohastumusi ning omavahelisi seoseid. Programm avardab õpilaste silmaringi, arendab taju ja oskust märgata rabakoosluse eripära. Tutvustatakse raba kasutusvõimalusi ning hoidmise vajalikkust. Aktiivtegevustega uuritakse raba iseärasusi. Vaatluste ja sealsete arutelude põhjal mõistavad õpilased soode kujunemise lugu ning teavad erinevad soode arenguetappe. 

Maakond: Läänemaa
Vaatetorn
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm toimub Mukre rabas, kus lapsed tutvuvad raba kujunemise, elustiku, rahvapärimuse ja turba tootmisest tulevate ohtudega keskkonnale. 2-liikmelised võistkonnad lähevad õpperajale, kus leiavad nutitelefoni abil küsimusi, ülesandeid, vastavad neile telefonis. Vastused küsimustele leitakse infostendidelt, digitaalselt üles pandud infolehtedelt, loodusest. Lõpuks kontrollitakse vastuseid ning toimub ühine arutelu nende üle. 

Tudu raba
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm toimub Tudu rabas, kus lapsed tutvuvad raba kujunemise, elustiku, rahvapärimuse ja turbatootmisest tulevate ohtudega keskkonnale. Õpilased lähevad 2-kaupa õpperajale, otsivad oma isiklike nutitelefonide abil õiget teed, kontrollpunkte, küsimusi, ülesandeid ja vastuseid ning ka vastavad omas nutiseadmes. Vastused küsimustele leitakse infostendidelt, digitaalselt üles pandud infolehtedelt, loodusest. Lõpuks kontrollitakse vastuseid ning toimub ühine arutelu nende üle. 

samblaprogramm
Järvemuuseum
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi eesmärk on anda ülevaade palu- ja rabametsade elustikust, eeskätt sammaldest, nende ehitusest ja mitmekesisusest. Õpilased saavad teada, mille poolest erinevad samblad kõrgematest taimedest ja samblikest. Õpilased õpivad tundma ja eristama kõige enam levinud samblaliike palu- ja rabametsades ning oskavad seostada raba kui elukeskkonna eripära turbasambla ehituse ja omadustega. Õpilased saavad teada, miks on samblad looduses olulised ja vajalikud ning milles seisneb soode tähtsus ja kaitse vajadus.

 

Maakond: Tartumaa
lapsed uurivad soopinda
Piret Valge
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

 

Kas kõik sood on rabad, või kas kõik rabad on sood?
Seda saab õppeprogrammi jooksul teada. Õpilased saavad ülevaate kuidas sood tekivad, tutvuvad soo kui elukeskkonnaga, õpivad tundma soos elavaid liike, nende kohastumusi ning omavahelisi seoseid. Räägime soode tähtsusest ja kasutusvõimalustest.
Praktiliste tegevustena ja erinevaid vahendeid kasutades toimub soos liigilise elurikkuse uurimine ja soo tunnetamine erinevate meeltega, arutelud, töölehtede täitmine.

Maakond: Ida-Virumaa