Heli ja muusika
Claus Grünstäudl, Unsplash
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Maakond: Harjumaa
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmis arutletakse, miks üldse loomad häälitsevad ning õpitakse tundma erinevate loomade häälitsusi. Õpilased saavad teada, millist häält teeb näiteks hüljes ja mitmed teised loomad. Lapsed saavad ka ise loomade häälitsusi jäljendada ning võistelda looduse häälte tundmises.

Maakond: Tartumaa
Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Programm valmis koostöös Tallinna Ülikooliga ELU projekti “Mudilased botaanikaaias” raames. Õppetunni jooksul tutvustatakse botaanikaaia kasvuhoonetes mängulise tegevuse abil põhjalikumalt viit troopilist toidutaime, lapsed saavad erinevate meelte kaudu kogetud elamuse.

Maakond: Harjumaa
Noored õpperaja kaarti uurimas
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm toimub kohas, kus on õppetööks sobivad metsakooslused ja saab tegutseda võimalikult turvaliselt ja loodust tallamisega kahjustamata. Enamasti toimuvad Tartu loodusmaja juhendatud metsaprogrammid Alam-Pedjal Selli-Sillaotsa õpperajal, Taevaskojas, Vitipalu või Vapramäe õpperajal.

Rajal liikudes tutvuvad õpilased metsataimede kasvamisega rinnetena: puud, põõsad, puhmad, rohttaimed, samblad. Õpilased uurivad metsas kasvavaid taimi, seeni, loomi ja nende tegevusjälgi ning liikidevahelisi seoseid, teevad vaatlusi ja lahendavad ülesandeid.

Põhirõhk on looduse tunnetamisel kõigi meeltega. Tegevused sõltuvad programmi toimumise aastaajast.

Maakond: Tartumaa
Kas märkad konna?
Arne Ader
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Mõtisklus inimese ja looduse vahekorrast ja meie kohast eluslooduse võrgustikus. Pildilised rännakud elurikkusest ja eluvaesusest, metsast ja raiesmikest. Testime ja arendame märkamisvõimet erinevate pildilugude vahendusel ja arutleme, kas elurikkus on ära tuntav ka ilma teadusuuringute ja statistikata. Kas fotol kõret märkasite?  

Keskus: LOODUSEMEES
Maakond: Valgamaa