Katkujuur. Foto: Krista Kingumets
HARILIK KATKUJUUR. FOTO: KRISTA KINGUMETS
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Oma- ja võõramaised liigid meie looduses - kes nad on, kuidas neid ära tunda ja millist mõju võõrliigid meie kohalikule elustikule avaldavad?
Kõike seda saab õppeprogrammi jooksul teada. Õpilased kõrvutavad omamaiseid ja võõrliike ning arutlevad võõrliikide leviku ja inimese rolli üle selles. Saavad teada kuidas võõrliigid meie kodumaist elurikkust mõjutavad ning kuidas nende negatiivset mõju vähendada. Teeme rühmatöid ja täidame töölehti.

Maakond: Hiiumaa
Eestimaa rahvusparkide kobarlogo
Asko Künnap
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Eestimaa rahvusparkide programm keskendub Eesti looduskaitse süsteemi tutvustamisele rahvusparkide näitel. Saadakse põgusalt tuttavaks kõigi 6 rahvuspargiga ning põhjalikult tutvutakse oma kodule lähima rahvuspargi loodus- ja kultuuriväärtustega. Aktiivtegevuste käigus ehitatakse üheskoos rahvuspargi mudel ja mängitakse rollimängu. Rollimängu käigus saadakse teada erinevate sihtrühmade huvid ja vajadused kaitsealal.

Programm toimub koolis (2x 45 min) või looduskeskuses koos matkaga (5h).

Maakond: Ida-Virumaa
Katkujuur. Foto: Krista Kingumets
HARILIK KATKUJUUR. FOTO: KRISTA KINGUMETS
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Oma- ja võõramaised liigid meie looduses - kes nad on, kuidas neid ära tunda ja millist mõju võõrliigid meie kohalikule elustikule avaldavad?
Kõike seda saab õppeprogrammi jooksul teada. Õpilased kõrvutavad omamaiseid ja võõrliike ning arutlevad võõrliikide leviku ja inimese rolli üle selles. Saavad teada kuidas võõrliigid meie kodumaist elurikkust mõjutavad ning kuidas nende negatiivset mõju vähendada. Teeme rühmatöid ja täidame töölehti.

Maakond: Läänemaa
Sorteeritud jäätmed osalevad ringmajanduses Foto: Mari Kala
Sorteeritud jäätmed osalevad ringmajanduses Foto: Mari Kala
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

- Mis on jäätmed ja kuidas need tekivad?
- Miks on vaja jäätmeid liigiti koguda ning kuidas see säästab keskkonda?
- Mis on jäätmekäitluse hierarhia?
- Mis erinevus on korduskasutusel ja taaskasutusel?
- Mis saab minu jäätmetest?
- Kuidas igaüks saab vähendada jäätmeteket?

Küsimused saavad vastused läbi arutelude ja aktiivtegevuste. Veel räägime ringmajandusest, kordame üle  jäätmete liigiti sortimise põhimõtted ning näeme tooteid, mis on tehtud jäätmetest. 
Õppeprogrammi abil mõistetakse, et jäätmed on ainult inimese tekitatud probleem. Jäätmeid liigiti kogudes osaleme kõik ringmajanduses, suuname olemasoleva materjali uuteks toodeteks ning hoiame sellega kokku toorainet, energiat ja veekulu. Nii osaleme jätkusuutliku arengu tagamisel.

Maakond: Järvamaa
Metskits Foto: Tairi Tappo
Metskits Foto: Tairi Tappo
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate, kuidas käituda kohtumisel metsloomaga. Metsloomad ei vaja inimese abi, kuid erandjuhul võib sekkumine olla vajalik. Sekkumist vajavad olukorrad tuleb ära tunda ja tegutsema peab metsloomade loomulikku elukorraldust ja vajadusi arvestavalt.

Programmis tutvutakse metsloomade loomuliku elukorraldusega, abitusse seisundisse sattumise tüüpiliste olukordadega ja inimese rolliga selles. Tuuakse näiteid inimese vale käitumise tagajärgedest ja selle seosest jätkusuutliku elukorraldusega. 

Maakond: Järvamaa