Sissejuhatus Eesti disaini. Näitusevaade
Hedi jaansoo
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Uues püsiekspositsioonis „Sissejuhatus Eesti disaini“ olevaid esemeid lähemalt uurides saadakse aimu mõttelaadi muutumisest Eesti disainis viimase saja aasta jooksul. Seejärel pannakse paika kriteeriumid, mida tuleks arvestada jätkusuutliku disaini juures, et nende ja loosiga saadud alateema abil valida välja kolm kõige keskkonnasõbralikumat eset. Lõpuks teeb iga grupp ühe eseme kohta põhjalikuma uuringu ja toob välja, mida ta muudaks selle eluringis, et seda veel jätkusuutlikumaks muuta.

Maakond: Harjumaa
Vesiroos Mukris 28.06.2017
Vesiroos Eidapere järves (Mukri maastikukaitseala). Foto: Maarika Männil
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Kasutades Keskkonnaagentuuri väljaannet „Eesti looduse kaitse aastal 2020“, õpitakse Raplamaa näitel looduskaitse peamisi eesmärke, mida seostatakse kestliku arengu põhimõtetega. Teadvustatakse, et loodushoidu saab ja peab panustama igaüks oma märkamiste kaudu. Tutvutakse usaldusväärsete andmebaasidega.

Maakond: Raplamaa
põlevkivi mäng
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Põlevkivi töötleval tööstusel on Eesti kõige suurema tööstusharuna ka kõige olulisem keskkonnamõju. Seetõttu tuleb selle sektori tähtsuse hindamisel riigi majandusele  hoolikalt kaaluda sotsiaalmajanduslike ja energiajulgeoleku aspekte ning ka keskkonnaaspekte

Töötoa programm annab infot põlevkivi kaevandamise erinevatest aspektidest ja mõjudest inimesele/keskkonnale/majandusele.

Programm koosneb: temaatilistest videotest, allegoorilisest kaevandusteemalisest rollimängust “Mis seal toimub?” ja  aruteludest ÜRO kestlikest ja riiklikest arengueesmärkidest ning tarbimisest

Õpilastele tutvustatakse kestliku arengu sihte, tekitada osalejates emotsionaalse seose rollimängu teemadega, arendades omavahelist koostööd leidmaks kõiki osapooli rahuldava tulemused. Käsitletakse ka eetilisi dilemmasid (nt töötus vs.loodushoid).

Peale õppeprogrammi läbimist õppija:

1) oskab mõista põlevkivi kaevandamise ja töötlemise mõju erinevaid aspekte

2) oskab mõista meie igapäevase elektri tarbimise ning keskkonnamõju seoseid

3) oskab nimetada taastuvenergia liike

4) oskab siduda mängus toimuv nii enne kui pärast üritust praeguses maailmas aktuaalsete teemade ja võimalike isikliku panustamise viisidega.

5) oskab väärtustada koostööd ja mõista kompromissini jõudmise viise.

 

Peale õppeprogrammi läbimist on õppija täiendanud ka  oma väärtuspädevust - suudab tajuda ja väärtustada oma seotust teiste inimeste ja loodusega, samuti mõista probleemide kompleksust ja ühiskonna probleemide/väljakutsete eri aspektide seotust.

Maakond: Tartumaa
Vee-elustiku uurimine
Meelis Meilbaum
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Palmses elab saladuslik ajalugu. Õppida mängides - nii on kõige vahvam.

Õppeprogrammi käigus saadakse teadmised vee tähtsusest , arendatakse vaatlemis-, märkamis- ja koostööoskust.

Lisaks tehakse erinevaid vaatlusi nagu vee temperatuuri; happesuse; sügavuse ja vee läbipaistvuse mõõtmist, kahvapüüki ning selgrootute määramist. Arutletakse milline on vee roll looduses ja inimese elus.

Keskus: Palmse mõis
Oosilt Purgatsi järvele
Eleri Inno
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Aegviidu on kuulutatud matkapealinnaks. Aegviidu ümbruses asub mitmeid avastamist ootavaid radu. Üks nendest on Presidendirada, mis viib Aegviidust läbi Nelijärve Jänedale. 2004.aastal toimus esimene Presidendimatk, mis on oma nime saanud meie presidentide Konstantin Pätsi ja Arnold Rüütli järgi. Kuidas, seda räägime juba matkateel. Meie läheme oma matkaga avastama rada, mis viib meid Nelijärvele Purgatsi järve äärde. Rada on väga mitmekesine- kulgeb läbi metsade, mööda oose ja möödub mitmest järvest. Räägime lugusid ja avastame koos loodust. 

Maakond: Harjumaa