Õppeprogramm orienteerumine maastikul
VVV SA
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programmi  jooksul  viiakse läbi praktiline õpperetk “Orienteerumine maastikul”.

Projekt algab õpitu kordamisega, et õpilased oskaksid orienteerumiskaarti looduses lugeda, saada aru, kus nad kaardil asuvad ning panna paika kaardi ilmakaared. Väikesele õppusele järgneb õpetlik ülesanne: Retk koos juhendajaga kaardi lugemiseks, mille käigus õpitakse kaardiga looduses liikuma. Seejärel  järgneb joonorienteerumise ülesanne.  Enne iseseisvale orienteerumisele minemist kinnistatakse teadmisi õpetlike ülesannete kaudu  (Mõõtkava;  lepemärgid, pinnavormid kaardil, reljeefi lugemine).

Programmi teises pooles toimub õpetlik ülesanne orienteerumine maastikul. Kõik rühmad liiguvad looduses iseseisvalt. 

Maakond: Tartumaa
placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate ühe Eesti ainulaadse maastikuSinimägede tekkestiseärasustest ja mõjust ajaloosündmustele. Lisaks uuritakse maastiku muutumist viimase 100 aasta jooksul.

Maakond: Ida-Virumaa
avastusretk
Karoliina Lass
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Eesmärgid:

  • Julgustada õpilasi oma grupiga iseseisvalt metsas liikuma
  • Õpime looduskeskkonnas kasutama kompassi ja määrama ilmakaari
  • Märkamisoskuse ja analüüsivõime arendamine
  • Tähtsamate puu-, taime- ja loomaliikide õpetamine
  • Tahvelarvuti erinevate kasutusfunktsioonide õpetamine
  • Tegevuste kaudu õppimine
  • Koostööoskuse arendamine vahetus keskkonnas
  • Loomade tegevusjälgede otsimine
  • Koolis õpitavate ainete integratsioon
Maakond: Harjumaa
kuusevõrsed
Karoliina Lass
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:
  • Märkamisoskuse ja analüüsivõime arendamine
  • Tähtsamate puu-, taime- ja loomaliikide õpetamine
  • Tahvelarvuti erinevate kasutusfunktsioonide õpetamine
  • Tegevuste kaudu õppimine
  • Teadmiste süvendamine kultuuriloost ning metsast
  • Koostööoskuse arendamine vahetus keskkonnas
  • Aastaaegadest tulenevate muutuste märkamine ja mõtestamine
  • Koolis õpitavate ainete integratsioon
Maakond: Harjumaa
Käsmu kivikülv
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Aardejaht on seikluslikku laadi maastikumäng, mille käigus õpitakse kaarti kasutama ja saadakse teada, kuidas kasutada maastikul liikumisel kompassi. Mäng õpetab looduses hakkamasaamist kaasaegsetest tehnilistest vahenditest sõltumatult. Samuti arendab programm tähelepanuvõimet ja meeskonnatöö oskusi. Programm tutvustab ka erinevaid puuliike. Kuna programm toimub looduses, siis tuleb selle käigus märgata ka erinevaid looduselemente ja olla keskkonnahoidlik.