Rootsi-Kallavere küla muuseumi karjatänaval (vahetult Maardu linna piiril)
Priit Adler
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Programmi eesmärk on inimtegevuse, looduse ja pärandkultuuri konfliktide ja harmoonia eksponeerimine. Eluliste näidetega eksponeeritakse inimtegevuse mõju nii loodusele kui ka pärandkultuurile ning nende harmooniat Maardu järve, Muuga sadama, Maardu linna, Pilpaküla, Maardu Põhja karjääris, Ülgase külas, Koljunukil, Tallinna prügila lähistel, Rebala ja Jõelähtme külades. Programmi saame mugandada vastavalt tellija soovile ning sihtrühmale.

Maakond: Harjumaa
placeholder
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Miks sooja leiba ei lõigata, vaid murtakse. Miks sooja leiba pole kasulik palju korraga süüa? Mida tähendas algselt „Jätku leiba”, „Leiba teenima”? Oma kätega tehtu maitseb hästi.

Maakond: Tartumaa
Põllu pindala arvutamine
Ly Laanemets
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

4-tunnise programmi jooksul õpilased lahendavad rühmadena praktilisi maa-elu teemalisi matemaatika ülesandeid. Vaja on maatükk mõõta, kuuse kõrgust hinnata, vahtrapuu mahtu arvutada, hobuse kopli puitmaterjali vajadus arvutada jne. Üheks ülesandeks on arvestada toiduainete koguseid ja lõkkel endale toitu küpsetada. Õpilased orienteeruvad ümbruses kaardi abil ja liiguvad ringi matkatõukeratastega. Peale ülesannete vastuste kontrollimist, arutletake säästva transpori võimaluste üle ning vaadatakse näitlikku videot.

Maakond: Viljandimaa
placeholder
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

4-tunnine programm koosneb kahest osast. Üle 12-ne õpilase jagataks kaheks ja tegevusi viivad läbi kaks juhendajat. Ühes osas lapsed tutvuvad koduloomadega, õpivad isas- ja emasloomade nimetusi, kehaehitust, koduloomade ja inimeste vahelisi seoseid, toitumise eripära. Osalejad teevad praktilisi tegevusi ja kordamismänge. Teine osa on üles ehitatud aarde jahile, kus kaardi abil otsitakse aardeid, mis tutvustavad puid ja põõsaid, nende kasutamist inimeste elus, iseloomulikke tunnuseid ja maitseid. Väikesl metsarajal uuritakse loomade tegevusjälgi ja looduse märke.

Maakond: Viljandimaa
Üks talutöödest- peetide võtmine
Ly Laanemets
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

3-tunnise programmi jooksul saavad lapsed osaleda lihtsamates talutöödes, toita koduloomi (kanad, kuked, pardid, küülikud, kitsed, lambad, hobused, poni), kuulevad miks loomi peetakse, kuidas neid hüütakse, mida nad söövad ja kuidas eristada loomade kehaehitust ja rühmitamist. Missugune on keskkonnasõbralik ja säästev eluviis, mida tähendab mahe ja milleks loomade sõnnik kasulik on? Lapsed tutvuvad erinevate vanade talutööriistadega. Osalejad korjavad kanalast mune ning valmistavad ise sellest rooga, koos tehakse ka koorest võid. Väikese ülevaate saab ka linakasvatusest- saab näha põldu ja katsuda linataime ning proovida kuidas taimest niiti saab.

Maakond: Viljandimaa