mis on lume sees
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi eesmärgiks on uurida, kas meie lumi on ikka puhas? Miks lumi krigiseb, palju on lumes vett?  Miks teedele pannakse talvel soola? Kas lumi hakkab tuppa tuues kohe sulama?  Uurimusliku õppe raames vaatame lund luubi ja mikroskoobiga, mõõdame lumekihi paksust, segame lund soolaga, mõõdame temperatuure, määrame ph-d. Arutleme, miks tuleb katustelt lumi maha lükata ja kuidas tekivad jääpurikad.  Võrdleme autotee äärest ja metsa alt kogutud lume puhtust.Seome seda kõike natuke kirjanduse ja kunstiga.

Maakond: Raplamaa
placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Praktilise töötoa käigus selgitakse:

  • mis on tervislik elukeskkond ja kuidas mõjutavad meie tervist ja keskkonda tavalised ehitusmaterjalid
  • mis on „haige maja sündroom“
  • missuguse keskkonnasõbralikku alternatiivi tavatoodetele saab valida teadlik tarbija

Osalejad õpivad ise kokku segada värve looduslikest komponentidest: munaõlitempera, õllelasuurvärv ja kaseiinvärv ehk kohupiimavärv.

Maakond: Ida-Virumaa
placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Praktilise töötoa käigus selgitakse konkreetse tootegrupi – kosmeetikatoodete näitel:

  • -kuidas reklaam püüab mõjutada tarbija valikut
  • -kuidas teha keskkonnasõbralikumaid ostuvalikuid

Programmi käigus tutvutakse toote olelusringiga ja tema keskkonnamõjuga.

Osalejad valmistavad ise näokreemi looduslikest komponentidest ja õpivad toodetelt otsima ja ära tundma enamlevinud ökomärgiseid.

Maakond: Ida-Virumaa
placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

 Praktilise töötoa käigus tutvutakse toiduainete tervise- ja keskkonnamõjuga ning analüüsitakse toiduainete koostist ohtlikke lisandite poolt, selgitatakse välja, kuidas keskkonnateadlik tarbija saab vältida ohtlikuid e-lisaaineid ja teha mõtestatud valikuid. Osalejad otsivad pakenditelt ja tunnevad ära Eestis enamlevinud mahemärgiseid. Mahetoidu ja tavatoidu erinevustega tutvumine ja mahemärgiste äratundmise praktiline kogemus aitavad mõista oma tarbijavaliku ja keskkonna-ning terviseseisundi seoseid. 

Maakond: Ida-Virumaa
Õpilased leidsid peidetud küsimuse.
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased jagatakse 2-liikmelisteks võistkondadeks, kõigepealt õpitakse kaardi ja kompassiga metsast peidetud punktide otsimist, siis hakkab grupp ühe meeskonna juhtimisel metsa peidetud küsimusi otsima. Gruppe vahetatakse nii, et iga grupp saab mingil osal teekonnast olla juhiks. Juhendaja  abistab vajadusel ja küsib lisaküsimusi. Võistkonnad otsivad küsimustele iseseisvalt vastuseid. Mererannas otsivad lapsed rannast töölehele märgitud elusolendeid ja määravad neid. Ühiselt määratakse ka merelinde. Lõpuks tunnustatakse tublimaid.