Rummu rabas räätsadega
Ökokratt
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Retke käigus tutvutakse soo erinevate arengujärkudega. Õpitakse tundma Rummu raba ning selle väärtusi. Tutvutakse rabaelustikuga, otsitakse loomade tegevusjälgi looduses. Vaadeldakse raba mõne kindla liigi seisukohast ning retke lõpus arutletakse selle liigi elutingimuste üle. Põgusalt tutvutakse turbakaevandamise ajalooga[A1] .

Teekonna üldpikkus on 5 km, millest 1,5 km liigutakse räätsadega pehmel pinnasel. Rada ei ole sobiv ratastooliga inimesele, kuid teiste erivajaduste korral on mõningase abiga läbitav.

Räätsamatku ei toimu 23.aprillist kuni 24 juunini, mil on räätsarahu.

Rabasõbralikud räätsad video:

Programmile on omistatud ökoturismi kvaliteeti kinnitav EHE märgis.

Kaasaegset iseliikuvat traktorit uurimas
Ökokratt
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programmi eesmärk on tutvustada õpilastele säästliku ja efektiivse põllumajanduse põhimõtteid. Sel eesmärgil külastame üht kaasaegset  põllumajandusettevõtet ja tutvume selle tehniliste võimalustega.  Tutvume Kostivere karstialaga ja tingimustega, mida see pinnavorm inimese majandustegevusele seab. Uurime mulda ja põhjavett ning teeme praktilisi töid nende omadustega tutvumiseks. Tutvume  põllumajanduse eripäraga nitraaditundlikul alal ning arutleme mulla ja põhjavee kaitse tähtsuse üle.

Lisaks külastame Jägala juga, Jõelähtme -ja Jägala jõe liitumiskohta jm kui vesikonna olulisi punkte.

Programm sobib õpilastele alates 6. klassist.

Jägala joal
Ökokratt
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Tutvume Kostivere karstiala, Jägala joa ja Linnamäe hüdroelektrijaamaga keskendudes nende tähtsusele ning eripärale puhta vee ja selle tekke seisukohast. Tutvutakse piirkonna loodusega (nt vaadeldakse ja külastatakse karstivorme, fossiilide välja) Teemadest käsitletakse: maakera ajalugu, veeringet, fotosünteesi, karsti teket, settekivi teket ja fossiilide olemust, lubajakivi vanust, nitraaditundliku ala mõistet, joa, kose ja kärestiku erinevust, maakoore pindmisi kihte, hüdroenergia tootmise poolt ja vastuargumente. Juhendaja juhib uuritavate nähtuste juures temaatilist arutelu ja esitab suunavaid küsimusi, õpilased arutlevad ja otsivad vastuseid ja lahendusi. Vahepeal teeme 30 min piknikupausi.

Plastik vees
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Maakond: Harjumaa