Järv elukeskkonnana
Jääaja Keskus
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õpime tundma järvede ja järveelustiku eripära. Õpime tundma ning mõistma looduses toimivaid seoseid. Õpime nägema järve enamana kui ainult veekoguna – veeressurss, toidubaas, energiaressurss, erinevad rekreatiivsed võimalused.

Maakond: Tartumaa
Õpilased aialinnuvaatlust tegemas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm toimub osaliselt klassiruumis ja osaliselt kooli lähedal õues, programmi viiakse läbi talvel. Sissejuhatavas osas, täidetakse grupitööna töölehti küsimustega lindude rände, meil talvituvate lindude, asula elukeskkonna kohta ning milliseid keskkonnamuutusi näitab meile lindude arvukuse või liigirikkuse muutus, miks tehakse linnuvaatlusi, kuidas linnakeskkonda keskkonnasõbralikumaks muuta. Ühiselt arutletakse vastuste üle. Õpitakse lindude määramist nende väliste tunnuste järgi, linnuraamatute ja interneti abil. Iseseisva töö osas otsivad õpilased grupiti aias või pargis linde ja määravad neid. Kokkuvõtvas osas arutletakse vaatluse tulemuste üle võetakse päev kokku.

 

Plastik vees
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Maakond: Harjumaa
Foto loodusrajast jõe ääres.
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased lähevad kaekaupa Üksnurme-Metsanurme loodusrajale, kus otsivad oma isiklike nutitelefonide abil õiget teed, kontrollpunkte, õigeid vastuseid ja vastavad ka oma seadmes. Parimad saavad auhinnad.

Maakond: Harjumaa
Keskkonnasõbralikud kaubad isevalmistatud looduslike värvide näitel
S.Kovalskaja
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm sobib 8.- 9. klassi õpilastele, gümnaasiumi õpilastele ja täiskasvanutele.

Programm viiakse läbi vene keeles, peamised mõisted ja terminid käsitletakse ka eesti keeles.

Praktilise töötoa käigus selgitakse:

  • mis on tervislik elukeskkond ja kuidas mõjutavad meie tervist ja keskkonda tavalised ehitusmaterjalid
  • mis on „haige maja sündroom“
  • missuguse keskkonnasõbralikku alternatiivi tavatoodetele saab valida teadlik tarbija

Osalejad õpivad ise kokku segada värve looduslikest komponentidest: munaõlitempera, õllelasuurvärv ja kaseiinvärv ehk kohupiimavärv.

Maakond: Ida-Virumaa