Pernova
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programmi eesmärk on anda ülevaade eksoplaneetidest (s.o Päikesesüsteemivälistest planeetidest) kui astronoomia hetkel ühest aktuaalsemast ja olulisemast uurimisvaldkonnast ning tekitada sellest tulenevalt oskus võrrelda (eksoplaneetidel) valitsevaid tingimusi elu tekkeks vajalike (optimaalsete) keskkonnatingimustega ja arusaam Maast kui inimkonna jaoks hindamatu väärtusega planeedist. 

Õppetöö koosneb kahest osast ja programmis kasutatakse planetaariumi Digistar 6 fulldome programmi iPadide, töölehti ning kalkulaatoreid (vajalik kaasa võtta; võimaldavad sooritada tehteid astmete ja juurtega).

Õppetöö teemad:

  • I osa - Pernova planetaariumi Digistar 6 fulldome programmi abil antakse visuaalne ülevaade eksoplaneetidest, peamistest elu tekke teooriatest ning eksisteerimise võimalikkusest Universumis. Mudelite abil näidatakse eksoplaneedil füüsikaliste, keemiliste ja bioloogiliste tegurite koosmõjul kujunevat keskkonda. 
  • II osa - õpilased analüüsivad 2..3-liikmelistes gruppides juhendi abil eri eksoplaneete ning teevad üheskoos järeldused, kui tõenäoline õieti on Universumis elu tekkimine ja säilimine.

Õpperogramm viiakse läbi 24 õpilasele.

Tutvu planetaariumi võimalustega siin.

Maakond: Pärnumaa
Pernova
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programmi eesmärk on tutvustada ning iseloomustada tähti kui füüsikalisi kehasid ja Universumi ühtesid olulisemaid taevakehi ning siduda saadud teadmised seejärel tähtede tähtsusega inimkonnale, hõlmates sealjuures ka mikromaailma. Õppetöö koosneb kahest osast ja programmis kasutatakse planetaariumi Digistar 6 fulldome programmi iPade ja töölehti. Vajalik kaasa võtta kalkulaatorid, mis võimaldavad sooritada tehteid astmete ja juurtega.

Õppetöö teemad:

  • I osa - antakse Pernova planetaariumi Digistar 6 fulldome programmi abil visuaalne ülevaade tähtedest, tähe elutsüklist ning tähtedes toimuvatest inimkonnale vajalikest reaktsioonidest. Selgitatakse keemiliste elementide sünteesi ja vabanemist tähtedes nende eri eluetappide jooksul ning seostatakse see Universumi ja Maa arenguga.
  • II osa -  analüüsivad õpilased juhendi abil töörühmades eri tüüpi tähtede elutsüklit ja füüsikali omadusi.

Õppeprogrammi lõpus moodustatakse analüüside tulemustest ühine tabel ning tehakse järeldused tähtede vajalikkusest Universumile ja inimkonnale.

Õpperogramm viiakse läbi 24 õpilasele.

Tutvu planetaariumi võimalustega siin.

Maakond: Pärnumaa
Noored päikesekella valmistamas
Priit Adler
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Kinnistatakse kaardiõpet praktilisel looduses liikumisega. Pinnavormid on vahelduvad: oosid, voored, lohud, künkad veekogud, teed, püstkojad männimetsas koos loodusväärtuste objektidega. Õpitakse ilmakaari määrama looduses ja valmistatakse päikesekell. Orienteerumine kompassi ning kaardiga nõmmemetsas gruppidena.

Maakond: Harjumaa
Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Praktilises rühmatöös ehitavad õpilased realistliku asula ja selle lähiümbruse maastikumaketi puude, majade, teede, põldude, metsade, veekogude ja muude objektidega arvestades, et see toetab elurikkust. Õpilased tutvuvad maastiku struktuuri mõjuga liikidele ja kooslustele ning inimtegevuse mõjuga tänapäevaste maastike kujunemisel. Analüüsitakse koostatud makette: millistele liikidele oleks selline maastik hea, millistele mitte ja kuidas inimesel seal elada oleks. Arutletakse loodusressursside kasutuse üle ja lahendatakse praktiline elurikkuse, asula ja lähiümbruse tööstuse, põllumajanduse ja looduskaitsega seotud planeerimisülesanne. Programm toimub õppeklassis ja TÜ loodusmuuseumis. Loodusmuuseumi püsinäitusel tutvume ka elustiku liigirikkusega.

Maakond: Tartumaa
Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammis antakse ülevaade linnulauludest, lindudest ja nende rühmadest. Õpilased õpivad Eesti linde tundma laulu järgi, nad kirjeldavad ja vaatlevad linde, tutvuvad lindude tunnuste, eluviisi ja pesitsemisega ning keskkonnaprobleemidega. Õppeprogramm toimub TÜ loodusmuuseumis või kooli juures. Võimalik on tellida ka kevadist linnulaulu programmi loodusrajal.

Maakond: Tartumaa