Vesiroos Mukris 28.06.2017
Vesiroos Eidapere järves (Mukri maastikukaitseala). Foto: Maarika Männil
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Kasutades Keskkonnaagentuuri väljaannet „Eesti looduse kaitse aastal 2020“, õpitakse Raplamaa näitel looduskaitse üldisi eesmärke ja Eesti looduskaitsesüsteemi peamisi põhimõtteid. Teadvustatakse, et loodushoidu saab ja peab panustama igaüks. Selleks tuleb märgata ja vaadelda ning oma tulemused kandma andmebaasi või teatama 1247. Teadmistepõhine ja teadlik tegutsemine eeldab teadmisi. Neid saab ammutada usaldusväärsetest allikatest, mida programmis tutvustatakse.

Maakond: Raplamaa
linnuvaatlustorn
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Linnuretkel õpitakse tundma lindude liike ja vormistama vaatlusandmeid.  Õpitakse, kuidas osaleda BSP lindude ökoloogia programmis. Kasvab osalejate keskkonnateadlikkus, sest huvi looduse vastu äratatakse põnevate loodusobjektide, lindude kaudu. Osalejatel kujuneb arusaam, et linnuelu jälgimine annab meile teavet elukeskkonna olukorrast. Kui lindudel läheb hästi, siis on kogu meie elukeskkond tasakaalus.

Maakond: Harjumaa
põlevkivi mäng
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Põlevkivi töötleval tööstusel on Eesti kõige suurema tööstusharuna ka kõige olulisem keskkonnamõju. Seetõttu tuleb selle sektori tähtsuse hindamisel riigi majandusele  hoolikalt kaaluda sotsiaalmajanduslike ja energiajulgeoleku aspekte ning ka keskkonnaaspekte

Töötoa programm annab infot põlevkivi kaevandamise erinevatest aspektidest ja mõjudest inimesele/keskkonnale/majandusele.

Programm koosneb: temaatilistest videotest, allegoorilisest kaevandusteemalisest rollimängust “Mis seal toimub?” ja  aruteludest ÜRO kestlikest ja riiklikest arengueesmärkidest ning tarbimisest

Õpilastele tutvustatakse kestliku arengu sihte, tekitada osalejates emotsionaalse seose rollimängu teemadega, arendades omavahelist koostööd leidmaks kõiki osapooli rahuldava tulemused. Käsitletakse ka eetilisi dilemmasid (nt töötus vs.loodushoid).

Peale õppeprogrammi läbimist õppija:

1) oskab mõista põlevkivi kaevandamise ja töötlemise mõju erinevaid aspekte

2) oskab mõista meie igapäevase elektri tarbimise ning keskkonnamõju seoseid

3) oskab nimetada taastuvenergia liike

4) oskab siduda mängus toimuv nii enne kui pärast üritust praeguses maailmas aktuaalsete teemade ja võimalike isikliku panustamise viisidega.

5) oskab väärtustada koostööd ja mõista kompromissini jõudmise viise.

 

Peale õppeprogrammi läbimist on õppija täiendanud ka  oma väärtuspädevust - suudab tajuda ja väärtustada oma seotust teiste inimeste ja loodusega, samuti mõista probleemide kompleksust ja ühiskonna probleemide/väljakutsete eri aspektide seotust.

Maakond: Tartumaa
Jõud
Vicky Sim, Unsplash
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Maakond: Harjumaa
Optika
Daniele Levis Pelusi, Unsplash
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Maakond: Harjumaa